علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



معاون وزیر: آموزش ابتدایی مورد غفلت واقع شده است


« محمد دیمه ور» روزشنبه در نخستین همایش ملی آموزش ابتدایی ایران در بیرجند با بیان اینکه نسبت به دوره ابتدایی کوچک انگاری شد، افزود: اگر بر فعالیت های این دوره تمرکز نشود، بدون شک سرمایه های بزرگی را در جامعه از دست خواهیم داد.
وی اضافه کرد: سالانه 120 میلیارد ریال در دوره ابتدایی به منابع مالی و اقتصادی کشور از این بابت خسارت وارد می شود، مسئولان باید باور کنند با همه وجود سرنوشت کشور به دوره ابتدایی مرتبط است و مدارس ابتدایی در افق ٢٠ ساله چشم انداز توسعه مورد توجه واقع شود.
وی افزود: هر فردی با هر سطح علمی بخواهد آموزش دوره ابتدایی را بر عهده گیرد، کار شایسته ای نیست و نگاه به آموزش ابتدایی در این زمینه باید بازخوانی شود.
دیمه ور یادآور شد: در حال حاضر درصد پوشش مدارس پیش دبستانی 54 درصد است که این رقم در سال ٩٢ تنها ٣٨ درصد بود.
وی عنوان کرد که در برنامه ششم توسعه تلاش خواهد شد دوره پیش دبستانی یکساله در مناطق محروم کشور به صورت رایگان برگزار شود.
وی یادآور شد: امسال ردیف عدالت آموزشی با هدف تمرکز آموزش عمومی در سه استان مناطق محروم کشور برنامه ریزی شده است.
وی از تصویب اولین آیین نامه کلاس های چند پایه در مناطق روستایی خبر داد و افزود: در حال حاضر ٧٠٠ هزار دانش آموز در این حوزه تحصیل می کنند که برای تامین منابع و کیفیت آموزشی در دوره ابتدایی تلاش خواهیم کرد.
معاون وزیر ادامه داد: همچنین اساسنامه آموزشی مناطق عشایری ایران دو هفته پیش ابلاغ شد که از ابتدا ضابطه ای در این حوزه وجود نداشت.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شخصیت علمی غلامحسین شکوهی بینانگذار تعلیم و تربیت نوین ایران گفت: تاریخ فرهنگ و تمدن ایران همواره شاهد حضور مردان و زنان مومن و خستگی ناپذیر بود که بر تارک تاریخ می درخشند و حرکت کاروان عظیم علم و آگاهی را روشنی می بخشند و هدایت می کنند.
وی اضافه کرد: شاید مهمترین هدف و نخستین رسالت ما در این همایش دو روزه اندیشیدن و جست و جوی روش های نو و تازه برای تحقق تحول بنیادی باشد.
دیمه ور با تاکید بر اینکه شعار و هدف اصلی برنامه جهانی یادگیری با کیفیت و فراگیر است، بیان کرد: یکی از عنوان های فراخوان گردهمایی مذکور این است که در فراخوان ٢٠١5 برنامه عمل جمهوری اسلامی ایران در چارچوب یک برنامه جهانی چه باشد.
وی دیگر اهداف برگزاری همایش یاد شده را برجسته کردن و بازخوانی نقش دوره آموزش ابتدایی ذکر کرد.
رونمایی از سند هویتی شکوهی، بازدید از منزل وی، برگزاری شب شعر، در شهر خوسف از دیگر برنامه های این همایش دو روزه است.
گردهمایی مذکور با هدف تجلیل از شخصیت علمی غلامحسین شکوهی پدر تعلیم و تربیت نوین ایران با حضور علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و حدود 600نفر از سراسر کشور در تالار اجلاس نماز دانشگاه پیام نور بیرجند آغاز به کرا کرد.
در این گردهمایی از هزار و 735 مقاله رسیده به دبیرخانه،100 مقاله ارائه می شود.
غلامحسین شکوهی در سال 1305 در شهر تاریخی خوسف که در 36 کیلومتری غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد، به دنیا آمد و سال 1311به مدرسه رفت و در سال 1323 با رتبه ممتاز از دانشسرای مقدماتی دانش آموخته شد و به خوسف بازگشت.
وی در سال 1327 دیپلم ادبی را اخذ کرد و بعد از گذراندن دوره سربازی در سال 1322 وارد دانشسرای عالی در تهران شد و در سال 1335 در رشته ادبیات فارسی با رتبه اول دانش آموخته شد و با سهمیه تحصیلی عازم سوئیس شد.
در سال 1340 در رشته علوم تربیتی مقطع دکتری از دانشگاه ژنو سوئیس دانش آموخته شد.
وی نخستین وزیر آموزش و پرورش ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بود.
2047/٧55٧

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
بازدید معاون آموزش ابتدایی از كیانا