فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فیلمسازی که فیلم‌های عمار را به آن سوی مرزها برده است


به گزارش خبرگزاری فارس سید محمد عمار یاسر، جوانی پاکستانی است که در قم متولد شده است و در حال حاضر در مرکز جامعه المصطفی العالمیه می کند، او فعالیت هنری خود را از دوران دبیرستان با نرم افزارهای ساده ساخت کلیپ آغاز کرد و رفته رفته فعالیت خود را تخصصی کرده است؛ فیلم کوتاه داستانی «سنگر» نخستین تجربه حرفه‌ای عمار یاسر در زمینه کارگردانی است.

سید محمد عمار یاسر، کارگردان اثر داستانی «سنگر»، در این باره با بیان این که ایده ساخت این اثر پس از دیدن یک عکس به ذهنم آمد، اظهار داشت: هدفم از ساخت این اثر، نمایش نفوذ فرهنگی است که از طریق ماهواره وارد کشور می شود.

وی، با اشاره به اثرات مخربی که ماهواره در جامعه از خود به جای می‌گذارد، تصریح کرد: ماهواره و شبکه‌های فاسد آن افزون بر تخریب بنیان خانواده سبب از بین رفتن ارزش‌های اخلاقی و اسلامی کشور می شود.

عمار یاسر، با بیان این که در اثر «سنگر»، نفوذ آمریکا از طریق ماهواره را به درون خانواده‌ها را در گونه‌ای متفاوت به نمایش گذاشتیم، تصریح کرد: هر خانه‌ای که بر بام آن ماهواره ای نصب شود، فتح الفتوح دشمن است و این را نیز را سعی کردیم در فیلم نشان دهیم.

این فیلمساز با بیان این که از طریق رسانه ملی با جشنواره عمار آشنا شدم، اظهار داشت: پس از آشنایی با جشنواره عمار در سال 91 در بخش «فیلم ما» در جشنواره شرکت کردم و در دوره ششم هم با اثر داستانی «سنگر» حضور داشتم.

عمار یاسر، با اشاره به سفرهای خود به پاکستان و زمینه‌سازی اکران فیلم‌های عمار در این کشور، تصریح کرد: در چند نوبت فیلم‌های جشنواره را از سامانه اکران‌های مردمی دریافت کردم و در پاکستان اکران کردم.

کارگردان فیلم داستانی «سنگر» با بیان این که خوشبختانه اکران‌ها در پاکستان با استقبال خوبی مواجه شده است، تصریح کرد: مردم پاکستان به سریال‌های ایرانی از جمله یوسف پیامبر، مختارنامه و دیگر فیلم‌های حوزه دینی علاقه دارند از این رو در فاصله بسیار اندک از پخش در ایران، این آثار در کیفیت‌های مختلف دوبله و در این کشور توزیع می‌شوند، همچنین فیلم‌های جشنواره عمار نیز در اکران‌های محلی، با استقبال خوبی مواجه می‌شوند.

وی با بیان این که جشنواره عمار به تنهایی در مسیر معرفی و تبلیغ ارزش‌های انقلابی در حال فعالیت است، اظهار داشت: جشنواره عمار ایده‌هایی که در بخش‌های مختلف به کار می‌گیرد بسیار خوب است و این عرصه، پتانسیل خوبی برای معرفی آرمان های نظام اسلامی است.

عمار یاسر، با اشاره به این مسئله که دغدغه امروز بنده مسئله شیرازی‌ها و تفرقه‌های ایجاد شده از سوی آنهاست، خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی از کشورها از جمله هند به دلیل فعالیت فرقه شیرازی ها، سخنان رهبری به خوبی منتقل نمی شود و بنده در اثر آینده خود با تعدادی از دوستان به دنبال ساخت اثری پیرامون نامه رهبری به جوانان هستم؛ از این رو از فیلمسازان و فعالان فرهنگی می‌خواهم که نگاه ویژه‌ای به مسلمانان هند و پاکستان داشته باشند تا پیام انقلاب اسلامی به خوبی و از راه صحیح به آنها منتقل شود.

انتهای پیام/س

http://fna.ir/7DKMSB


ویدیو مرتبط :
جشنواره عمار پاسخ به بحران فیلمسازی در جامعه ایران است