بهنام اسبقی حضور در المپیک ریو را از دست داد


بهنام اسبقی با باخت مقابل رقیب کره‌ای از گردونه رقابت‌های گرندپری مکزیک خارج شد و از رسیدن به سهمیه المپیک ریودوژانیرو بازماند.

به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های گرندپری تکواندوی مکزیک، بهنام اسبقی در مبارزه اول خود به مصاف دائی هون لی (نفر دوم رنکینگ) از کره جنوبی رفت و با شکست در برابر این حریف، سهمیه المپیک ریودوژانیرو را از دست داد.

او که در جایگاه هفتم رنکینگ قرار دارد، برای رسیدن به سهمیه باید به مدال طلا می‌رسید.

این دیدار با نتیجه هشت بر پنج به نفع حریف کره‌ای به پایان رسید.

اسبقی که سال گذشته در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا دچار مصدومیت شد، به دلیل پارگی ACL به مدت هشت ماه از میادین دور بود و نتوانست امتیازی ذخیره کند و در حالی که که پیش از مصدومیت در جایگاه سوم رنکینگ قرار داشت، بعد از دوری از شیاپ چانگ به جایگاه هفتم رسید.

اسبقی قهرمانی جهان در سال 2013 و قهرمانی بازی‌های آسیایی اینچئون را در کارنامه دارد که به دلیل مصدومیت، چندین رویداد از جمله مسابقات جهانی 2015 و دو مرحله گرندپری را از دست داد.

مسابقات تکواندو در المپیک در چهار وزن برگزار می‌شود که با حذف اسبقی، تعداد سهمیه ایران در عدد سه باقی ماند تا فرزان عاشورزاده، مهدی خدابخشی و سجاد مردانی سه نماینده ایران در المپیک ریودوژانیرو باشند.

در پایان رقابت‌های گرندپری مکزیک، شش تکواندوکار که در صدر رنکینگ قرار دارند جواز حضور در المپیک را به دست می‌آورند.

48 تکواندوکار در دو بخش مردان و زنان از طریق سیستم رنکینگ سهمیه می‌گیرند که تا این لحظه تکلیف 24 سهمیه مشخص شده است و 24 سهمیه دیگر بعد از پایان روز دوم گرندپری مکزیک مشخص می‌شود.

80 سهمیه دیگر نیز در رقابت‌های بین قاره‌ای توزیع می‌شود. کشورهایی که از طریق رنکینگ به دو سهمیه و بیشتر رسیده‌اند نمی‌توانند در رقابت‌های بین قاره‌ای شرکت کنند.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
اسبقی: تمام تلاشـم، کسب سهمیه المپیک است