مذهبی


2 دقیقه پیش

پیشگویی امام صادق (ع) از فتنه های آخرالزمان و راه های مقابله باآن!

به گزارش «شیعه نیوز»، باور و پذیرش این واقعیت ها برای سخت است که قبول کنیم امروز ما در دنیایی زندگی می کنیم که آلودگی های روحی، دامان همه بشریت را فرا گرفته است، حفظ ایمان ...
2 دقیقه پیش

تصویر کعبه در 140 سال پیش

چقدر زیبا ، ساده و بی آلایش با این تصویر چقدر آدمی احساس آرامش میکنه چه برسه به اینکه اونجا حضور داشتی ، ولی امروزه روز . . . . . لعنت خدا بر آل سعود



ایران منبع تروریسم و عربستان عامل مبارزه با تروریسم است


دیپلمات سعودی ادعا کرد ایران منبع تروریسم است و کشورش برای مبارزه با تروریسم و ایجاد امنیت در منطقه و جهان آمادگی دارد.

به گزارش «شیعه نیوز»، شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر سخنان "عبدالله معلمی" نماینده سعودی در سازمان ملل، را که در شورای امنیت ایراد کرد، به صورت مستقیم پوشش داد.

معلمی اظهار داشت: مقابله نکردن با تروریسم دولتی و کوتاهی در محکومیت آن و خودداری از محاکمه مروجان تندروی و ایجاد نفرت و خشونت و تروریسم باعث شده است تا این موارد گسترش یابد. استمرار اشغال سرزمین های عربی از سوی اسرائیل در فلسطین و سوریه و لبنان در نوع خود، اقدامی تروریستی است که باعث شده مردم این مناطق عربی از حقوق قانونی خود بی بهره بمانند.
 
وی در ادامه مدعی شد: در منطقه عربی و کشورهای اسلامی شاهد افزایش طایفه گرایی خطرناکی هستیم که ایران مروج آن است و سعی می کند به اختلافات و درگیری ها دامن بزند. ایران از سخنرانی ها و مساجد و رسانه ها و حتی اظهارنظرهای مقامات رسمی برای ایجاد زمنیه مناسب برای ترویج تندوری و تروریسم طایفه ای و مذهبی استفاده می کند. علاوه بر این از شبه نظامیان طایفه گرای مسلح و گروههای تروریستی مانند حزب الله تروریست در لبنان حمایت می کند.

معلمی در اظهاراتی گستاخانه ادعا کرد: استمرار جنایتهای زشت نظام سوریه به دست شبه نظامیان و نیروهای مسلحش و استفاده از گروههای خارجی که طایفه گرایی را دامن می زنند فضای مناسبی را برای ایجاد خشونت و افراط بوجود آورده است و گسترش نفوذ القاعده و جبهه النصره را در پی داشته است. جامعه جهانی در حمایت از شهروندان سوریه کوتاهی کرده که همین مساله یکی از عوامل گسترش تفکرات خشونت آمیز و پیوستن هزاران نفر از جوانان جهان به داعش و النصره شده است. نظام حاکم بر سوریه و گروههای تروریستی دو روی یک سکه اند که هر یک دیگری را پرورش می دهد. بنابر این، مبارزه با تروریسم در سوریه بدون انتقال واقعی قدرت بر اساس ژنو یک و قطعنامه های شورای امنیت امکان پذیر نیست.

بار دیگر بر این نکات تاکید می کنم؛ تروریسم هیچ توجیهی ندارد. مقابله با تفکر تروریستی باید هماهنگ شده و همگانی باشد. مبارزه با تروریسم نیازمند مبارزه با تفکرات خشونت آمیز ضد اسلام و مسلمانان و پایان دادن به اشغال و حمایت نکردن از نظامهای سرکوبگر طایفه ای و جلوگیری از گسترش شبه نظامیان تندور و اقدام برای توسعه همه کشورها و جوامع است.

سالهای گذشته خسارتهای انسانی زیاد و نقض گسترده حقوق بشر را شاهد بوده ایم که منبع آن تروریسم و خشونت بوده است. هنوز هم منبع این اقدامات و تفکرات پابرجاست و مقابله با آن شجاعتی زیاد و مسوولیت پذیری و وظیفه شناسی و توجه به وجدان به جای منافع کوچک را می طلبد. نظام سعودی برای ورود به این عرصه آمادگی کامل دارد تا برای ایجاد امنیت در منطقه و حفاظت از صلح و امنیت جهانی تلاش کند.

انتهای پیام/654


ویدیو مرتبط :
چرا پادشاه عربستان فرمان مبارزه با تروریسم داد؟