ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



گلایه های مجید جلالی و حمید استیلی از تیم ملی و البته کروش


ورزش > لیگ برتر - سرمربی تیم فوتبال سایپا نسبت به شایعه برکناری‌اش از سمت سرمربیگری این تیم واکنش نشان داد.

مجید جلالی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل ملوان بندرانزلی اظهار داشت: یکی از سخت‌ترین بخش‌های کارهای ما بعد از تعطیلات لیگ این است که شرایط بازیکنان را به فرم ایده‌آل برسانیم.

وی افزود: بازیکن باید برای ادامه مسابقات تمرکزی ویژه داشته باشد و خودش را از نظر روحی و ذهنی آماده مسابقات کند. ما می‌خواهیم شرایط روحی و روانی بازیکنان را برای ادامه مسابقات که بسیار سنگین است حفظ کنیم تا به نتایج لازم دست پیدا کنیم.

سرمربی سایپا در این باره خاطر نشان کرد: شرایط جدول مسابقات بسیار حساس است و هر تیمی با یک برد و یک باخت می‌تواند چند پله جابه‌جا شود. این شرایط لیگ امسال است که بسیار ویژه است و امیدوارم فردا ما بتوانیم با یک نتیجه خوب به خواسته خود رسیده و در جدول مسابقات شرایط بهتری پیدا کنیم.

جلالی درباره شکایت باشگاه سایپا از امین حاج‌محمدی و محرومیت این بازیکن نیز عنوان کرد: من در جریان این موضوع قرار ندارم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره نتایج تیم ملی و صحبت‌هایی که پیرامون کارلوس کروش مطرح می‌شود، گفت: من در مورد تیم ملی هیچ صحبتی نمی‌کنم.

جلالی در واکنش به این پرسش که «چرا حتی موقعی که سایپا خوب نتیجه می‌گیرد هم صحبت از برکناری شما می‌شود؟»، یادآور شد: این موضوع نیاز به واکاوی دارد. اگر یک روز فرصت خوبی پیش بیاید من حتماً در مورد این موضوع حرف خواهم زد. باید واقع‌بینانه این موضوع واکاوی شود. من حتماً در یک فرصت مناسب این کار را خواهم کرد. البته این را هم تأکید کنم که حتماً این موضوع وجود دارد و ما علی‌رغم نتایج خوبی هم که می‌گیریم این صحبت‌ها مطرح می‌شود.

وی درباره اینکه چرا مسابقات لیگ 20 روز تعطیل می‌شود، گفت: وقتی مربی تیم ملی 20 روز لیگ را تعطیل می‌کند می‌خواهد در این مدت روی مسائل روحی و روانی با بازیکنان کار کند و این حق طبیعی اوست، اما چرا بعد از بازی تیم ملی، فقط یک روز قبل از بازی ما، بازیکن به اردوی‌مان ملحق می‌شود؟ ما حق نداریم بعد از بازی‌های ملی از نظر روحی و روانی روی بازیکن کار کنیم تا او از نظر ذهنی برای مسابقه آماده شود؟ من یک مثال می‌زنم. بعد از قهرمانی فرانسه در جام جهانی 1998آرسن ونگر سه بازیکن در تیم ملی فرانسه داشت و گفت برای اینکه این سه بازیکن در باشگاه خود مؤثر باشند باید از نظر روحی روانی مدت‌ها روی آنها کار کنند. ما هم توقع داریم حداقل یک هفته بعد از بازی تیم ملی، بازی‌های باشگاهی برگزار شود.

جلالی در پاسخ به این سؤال که چرا نیمار در فاصله دو روز  مانده به ال‌کلاسیکو به تمرینات این تیم اضافه می‌شود، اما مربی او هیچ اعتراضی نمی‌کند، گفت: البته نیمار دو سه روز مانده به تیم ملی برزیل اردوی بارسلونا را ترک می‌کند، نه از 20 روز قبل.

این اتفاق در حالی افتاده است که حمید استیلی هم در نشست خبری اش درباره این بازی حرف های جالبی زد. او می گوید:ما در 20 روز تعطیلی لیگ برتر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردیم. این نوع تعطیلات برای تیم‌هایی مثل ملوان اصلاً خوب نیست، از این جهت که تیم ما با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و در این شرایط نمی‌توانیم تیم را جمع کرده و تمرکز بازیکنان را روی تمرینات قرار دهیم. واقعا کار ما در تعطیلات خیلی سخت است.

استیلی در ادامه خاطر نشان کرد: ما با تیمی بازی داریم که شرایط خوبی در جدول رقابت‌ها دارد و از مربی کاربلدی نیز برخوردار است. به خوبی سایپا را آنالیز کرده‌ایم و ان‌شاءالله بتوانیم با یک بازی قابل قبول به آنچه می‌خواهیم برسیم. البته ما برای این بازی چهار نفر از بهترین نفرات خود از جمله مازیار زارع، سیدجلال رافخایی، فرزاد حاتمی و صادق محرمی را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار نداریم و امیدوارم آنها برای بازی‌ بعد آماده شوند. از همه مهمتر بحث ملی‌پوشان ماست که متأسفانه آنها را امروز تحویل گرفتیم و من هنوز نتوانستم ملی‌پوشان تیمم را ببینم.

استیلی در این باره تصریح کرد: متأسفانه ملی‌پوشان ما که از ارکان اصلی تیم‌مان به شمار می‌روند قطعاً در شرایط آماده به اردوی ما بر نمی‌گردند. آنها یک سفر طولانی را پشت سرگذاشته‌اند و ما نمی‌دانیم واقعاً می‌توانیم از کنعانی و پورقاز در بازی فردا استفاده کنیم یا خیر. به هر حال وقتی تیم ملی چهار پنج روز زودتر به گوام می‌رود تا شرایط خواب بازیکنان با آنجا تنظیم شود این شرایط باید برای بازگشت آنها نیز تنظیم شود. مطمئناً ملی‌پوشان پس از بازگشت از گوام چند روزی زمان می‌برد تا حتی خواب‌شان به شرایط اولیه برگردد. به هر صورت این مشکلاتی است که برای ما وجود دارد و امیدوارم سازمان لیگ برای آن راه‌حلی پیدا کند. به نظر من سازمان لیگ باید حداقل سه روز بعد از بازگشت تیم ملی بازی‌های لیگ را برگزار می‌کرد.

سرمربی ملوان در پاسخ به این پرسش که چرا تیم ملی نمی‌تواند از بازیکنان سرباز مثل حسین ماهینی استفاده کند و این وضعیت به این بازیکن ضربه نخواهد زد، خاطر نشان کرد: امیدوارم هر چه زودتر شرایطی فراهم شود که ماهینی بتواند به تیم ملی برگرد. او بازیکن خیلی خوبی است و در بازی آخر گل برتری‌مان را به ثمر رساند. ماهینی چه در حمله و چه در دفاع بازیکن مؤثری است و واقعاً جایش در تیم ملی خالی است. امیدواریم از طریق مراجع قانونی مشکل بازیکنان امثال حسین ماهینی حل شود تا آنها بتوانند به تیم ملی برگردند. البته یک موضوع را تأکید کنم که تیم ما چه در رده بزرگسالان و چه در رده امید بازیکنانی دارد که شایسته دعوت به تیم ملی و امید هستند.

251 43


ویدیو مرتبط :
گفتگو با حمید استیلی در مورد مسائل پرسپولیس و تیم ملی