علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مصرف غذای چرب باعث خواب‌آلودگی روزانه می‌شود


مصرف غذای چرب باعث خواب‌آلودگی روزانه می‌شودآفتاب/ به منظور انجام این پژوهش 800 مرد 35 تا 80 ساله مورد بررسی قرار گرفتند که نتایج نشان از تأثیر رژیم پرچربی بر خواب‌آلودگی روزانه داشت.

تحقیقات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که هورمون عصبی دل و روده باعث بی‌خوابی می‌شود و بنابراین ممکن است که رژیم پرچربی خواب‌آلودگی طی روز را تحت تأثیر قرار دهد.

یافته‌های این تحقیق با بررسی 748 مرد و پرسش در رابطه با رژیم و سبک زندگی آنها به دست آمده است.

به نقل از پایگاه خبری webmed،تمامی این مردان نیز برای تشخیص آپنه خواب مورد بررسی قرار گرفتند. آپنه خواب، اختلال تنفس شبانه است که باعث خرناس و خواب‌آلودگی روزانه می‌شود.

نتایج نشان می‌داد که یک چهارم مردانی که بالاترین چربی را مصرف می‌کردند، در احتمال بیشتری برای شکایت از خواب‌آلودگی روزانه قرار داشتند.

در واقع 46 درصد از مردان مصرف‌کننده چربی بالا طی روز احساس خواب‌آلودگی می‌کردند و این در حالی است که 37 درصد از مردان گروه مصرف‌کننده کم‌ چربی این تجربه را داشتند.

محققان با در نظر گرفتن عواملی نظیر وزن، ورزش، دیابت، افسردگی، سیگار و خوردن مشروب دریافتند مردانی که بیشترین میزان جذب چربی را داشتند در مقایسه با افرادی با رژیم کم‌چرب، 78 درصد بیشتر تجربه خواب‌آلودگی داشتند.

علاوه بر این، رژیم پرچربی با افزایش خطر آپنه خواب مرتبط بود. محققان رابطه‌ای را بین مصرف کربوهیدرات و پروتئین و تأثیر آن بر بی‌خوابی نیافتند.

این پژوهش در مجله "Nutrients " منتشر شده است.





منبع: آفتاب


ویدیو مرتبط :
عاقبت خواب آلودگی در جاده باعث تصادف 3 خودرو