فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نسبت دادن خشونت و حرکت­‌های تروریستی به ادیان بی‌معنا است


به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله رضا رمضانی رئیس اتحادیه­­ اروپایی علما و تئولوگ­‌های شیعه در بخشی از سخنان خود در چهارمین همایش «دیالوگ ادیان» هامبورگ ویژه بانوان در واکنش به حملات تروریستی انجام شده در لبنان و فرانسه، ضمن محکوم کردن چنین اقدامات غیر انسانی اظهار داشت: به عنوان ریاست اتحادیه ­­اروپایی علما و تئولوگ­­‌های شیعه اتفاق اخیر فرانسه را که باعث کشته شدن بیش از 150 نفر انسان بی‌گناه و زخمی شدن بیش از 200 نفر شده و نیز اتفاق مشابه که پنجشنبه شب گذشته در بیروت به وقوع پیوست را به شدت محکوم می‌کنم.

وی افزود: یکی از اهداف برگزاری این گونه دیالوگ­‌ها، توجه به مشترکات همه ادیان الهی است، همان طور که موضوع این همایش نیز رحمانیت از دیدگاه ادیان ابراهیمی است، قطعاً نسبت دادن خشونت و حرکت­‌های تروریستی به ادیان بی معنا بوده و همه ادیان الهی این­ گونه حرکت­‌های وحشیانه را محکوم می‌کنند.

 

 

آیت‌الله رمضانی بیان داشت: در آموزه‌های تمام ادیان ابراهیمی از رحمت، رأفت و عشق به خدا و بشریت و صلح و دوستی سخن به میان آمده است و همه پیامبران تلاش می‌کردند، امنیت به معنای جامع و فراگیر در حیات بشر حاکمیت یابد، بنابراین وظیفه عالمان دینی و اندیشمندان الهی این است که گوهر و جوهر واقعی دین و انسان را به درستی تبیین و تفسیر کنند تا انسان‌ها بتوانند در کنار یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیزی داشته باشند.

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه عده‌ای در قالب­ گروه­‌های سازمان یافته همچون داعش به نام دین با ایجاد فتنه مذهبی در صدد هستند که شکل واقعی دین را وارونه کنند و از دین که بر اساس رحمت مطلقه خدای متعال بر پیامبری که رحمت للعالمین است، نازل شده، تصویری خشن، رعب‌آور و نفرت انگیز ارائه کنند، بی‌شک اعمال شرم‌آور این جماعت که با هیچ قانون الهی و بشری سازگاری ندارد، به حکم عقل و شرع مقدس اسلام، حرام می‌باشد.

 

 

رئیس اتحادیه­­ اروپایی علما و تئولوگ­‌های شیعه ابراز داشت: بنابراین جنایات فجیع صورت گرفته در بیروت، پاریس و دیگر نقاط دنیا که باز هم متأسفانه توسط عناصر مشکوک و جاهل و به نام اسلام صورت می­‌گیرد، به نظر هر انسان منصفی محکوم است و با هیچ منطقی قابل دفاع نیست، نکته مهم این است که در رابطه با این گونه حوادث نباید فقط ابراز تأسف کرد، چرا که ابراز تأسف باعث کم شدن این گونه حرکت­‌های خشونت‌آمیز نمی‌شود؛ بلکه باید از مجامع بین‌المللی و صاحبان قدرت به طور قاطع خواست که با ترور و تروریسم مقابله کرده و برای از بین بردن صحنه‌گردانان اصلی این نوع جریانات و کسانی که در پشت پرده، این­ گونه حرکت­‌های تروریستی را طراحی و مدیریت می‌کنند تلاش کنند.

وی افزود: بالاخره باید بررسی شود این همه سلاح و قدرت، برای انجام این جنایت‌های تروریستی از کجا و با کدام پول در اختیار این افراد قرار گرفته است؟ و بسیاری از سؤالات دیگر که باید به لحاظ حقوقی مورد بررسی قرار گیرد. مجامع بین‌المللی باید به صورت عملی و بدون آنکه به شعار بسنده کنند با این گونه حرکت­‌ها برخورد کنند، در این بین، متأسفانه برخی رسانه‌های خبری نیز به شکل تبعیض‌آمیز عمل می‌کنند.

 

 

آیت‌الله رمضانی تصریح کرد: این دسته از خبرگزاری‌ها برخی اخبار و حوادث را بسیار جنجالی و پررنگ منعکس می‌کنند، اما از سوی دیگر به واسطه توجه به منافع استکباری، ترس و نیز تملق و چاپلوسی صاحبان قدرت، حوادثی دیگر از آن دست را بایکوت خبری کرده و علیرغم اینکه دانستن حق مردم است، سکوت می‌کنند.

وی ادامه داد: ما با کسانی که به نام دین به ترویج خشونت می­‌پردازند، به شدت مخالفیم و در جلسات دیالوگ ادیان بارها بر این نکته تأکید کرده‌ایم که در جوامع بشری به هیچ عنوان نباید اجازه داد جنگ و خونریزی واقع شود، زیرا انسان امانت الهی در روی زمین است و باید از هر جهت کرامت وی حفظ شود، همانطور که قرآن می‌فرماید: اگر یک انسان احیا شود، مانند این است که همه انسان­‌ها احیا شده‌اند و اگر یک انسان کشته شود، مانند این است که همه بشریت کشته شده است.

انتهای پیام/ک


ویدیو مرتبط :
چرا کشته های شیعیان نسبت به سایر ادیان اینقدر زیاد هست؟