گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



بررسی طرح تاسیس موزه اسباب بازی در تهران


مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران گفت: در راستای اجرای مصوبه شهر دوستدار کودک طرح راه اندازی و تاسیس موزه اسباب بازی های تاریخی و قدیمی در تهران در شورای راهبردی کودک و نوجوان مورد بررسی قرار گرفت.

ابوالفضل رفیع ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: دومین نشست شورای راهبردی کودک و نوجوان در خصوص راه اندازی و تاسیس موزه اسباب بازی های تاریخی و قدیمی در تهران، با حضور مصطفی رحماندوست شاعر و نویسنده کودک و نوجوان، محمدرضا غلامی قائم مقام اداره کل آموزشهای شهروندی، غلامرضا کریمی رییس مرکز علمی کاربردی آموزش های شهروندی شهرداری تهران وسایر اعضای این شورا در سالن آسمان ساختمان معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

وی افزود: طی این نشست طرح ایجاد موزه اسباب بازی های تاریخی و قدیمی در تهران ارائه شد که بر اساس آن بخش نمایشی وپویشی شامل نمایشگاه تاریخ باستانی اشیایی از ایران و جهان، اشیاء متحرک وتزئینی، انواع عروسک ها، صداسازها وابزارکار و کاردستی ها، و تعبیه فضاهایی برای تولید کاردستی و دست ورزی نوجوانان و خانواده ها، انواع بازی های بدون ابزار یا با ابزار کم، بازی با واژگان و کاربازی ها تشریح شد.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص شهر دوستدار کودک، افزود: مکان راه اندازی و تاسیس موزه اسباب بازی های تاریخی و قدیمی در باغ موزه دفاع مقدس پیش بینی شده است که باید در شورای سیاستگذاری نوسازی اراضی عباس آباد به تصویب برسد.

به گفته رفیع، طی این نشست بر مواردی چون لزوم اشاعه و ترویج بازی، وضعیت تولید اسباب بازی، آموزش مهارت های زندگی، فرهنگ سازی برای انتخاب اسباب بازی و سرگرمی مناسب برای کودکان و نوجوانان، بکارگیری اسباب بازی در آموزش، شناخت تنوع اسباب بازی در ایران و جهان، تاکید شد.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران خاطرنشان ساخت: بر اساس این نشست قرار شد با بازنگری در طرح تاسیس موزه اسباب بازی های تاریخی و قدیمی در تهران، ضمن تعیین چارچوب های مشخص و لحاظ نکات مورد تاکید کارشناسان، جهت تصویب در شورای راهبردی کودک و نوجوان آماده شود.


ویدیو مرتبط :
ادامه ی موزه ی اسباب بازی و عروسک کاشان