سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



همکاری های نظامی هند و آمریکا تقویت می شود


به گزارش ایرنا، همکاری دوجانبه درزمینه تولید تجهیزات نظامی - دفاعی، تقویت امنیت دریایی،مبارزه باتروریسم وتبادل اطلاعات از جمله محورهای گفت وگو «مانوهر پاریکار» و «اشتون کارتر» وزرای دفاع هند و آمریکا بود.
«مانوهر پاریکار» وزیر دفاع هند نخستین سفر رسمی خود به آمریکا را روز 8 دسامبر(17 آذر) به این کشور آغاز کرد.
ادامه همکاری تسلیحاتی واشنگتن - اسلام آباد، موضوع انرژی هسته ای و وجود پناهگاههای تروریست ها در خاک پاکستان از دیگر محورهای گفت وگو وزرای دفاع هند و آمریکا بود.
آمریکا از سال 2007 میلادی، قرارداد دفاعی با هند به ارزش 13 میلیارد دلار امضا کرده است.
به گزارش خبرگزاری هندی پی تی آی، وزیر دفاع هند در این دیدار،همتای آمریکایی خود را از تصمیم این کشور برای شرکت در رزمایش دریایی چند ملیتی که قرار است بهار سال آینده در اقیانوس آرام برگزار شود ،آگاه کرد.
وی افزود:نیروی هوایی هند در رزمایش چند ملیتی 'پرچم سرخ' که بهار سال آینده (2016) برگزار خواهد می شود،شرکت می کند.
وزیردفاع امریکا هم در این دیدار گفت: تصمیم هند بعد از 8 سال برای شرکت در تمرینات نظامی «پرچم سرخ» از اهمیت زیادی برخوردار است.
تمرین نظامی«پرچم سرخ » که از قدیمی ترین و برترین تمرین نیروی هوایی امریکا است،همه ساله برگزار می شود.
نخستین گام در بهبود روابط میان هند و آمریکا، پس از فروکش کردن تنش ها برسر آزمایش موشکی Pokhran II در سال 1998 میلادی برداشته شد.پس از آن، دهلی نو 10 فروند هواپیمای جت ترابری C-17 و 12 فروند هواپیمای ترابری C-130 از واشنگتن خرید.
12فروند هواپیمای گشت دریایی P-8 و 22 فروند بالگرد آفندی آپاچی و 15 فروند بالگرد ترابری شینوک، ازدیگر خریدهای هندوستان از آمریکا در سال های اخیر بوده است.
درسفر سال گذشته «باراک اوباما» به هند ،قرارداد 10 ساله موسوم به «چارچوب همکاری های دفاعی» که در سال 2005 میان دولت پیشین هند و دولت جرج بوش امضا شده بود، را به مدت 10 سال دیگر تمدید کرد.
درواقع، تصمیم «نارندرا مودی» و«باراک اوباما» برای گسترش روابط نظامی ودفاعی میان هند و آمریکا، درجریان دیدار سپتامبر 2014 میلادی، یعنی همان زمان اعلام شد که تنش در روابط دفاعی هند و روسیه بالا گرفته بود.
درتوافق سپتامبر 2014، مقرر شد «دو کشور شراکتی را پی ریزی کنند که در آن، هر دو طرف رفتاری برابر با هم داشته باشند و این شراکت شامل انتقال فناوری دفاعی، بازرگانی، پژوهش، همکاری در ساخت و همکاری در توسعه شود».
*آساق*267 *1600*1590

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آمریکا و هند در مقابل روسیه و چین (مقایسه قدرت نظامی)