فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



آثار بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در نمایشگاه کتاب/ فرصتی برای تعامل فرهنگی میان ایران و روسیه


به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، آثار بنیاد مطالعات اسلامی روسیه، در غرفه روسیه واقع در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد.

مؤسسه انتشاراتی «صدرا»ی مسکو بنا به دعوت انجمن ناشران کتاب روسیه و موسسه بین المللی نمایشگاه‌های کتاب روسیه به نمایندگی از بنیاد مطالعات شرکت خواهد کرد و ضمن عرضه و نمایش آثار، برنامه‌های فرهنگی مختلفی نیز خواهد داشت.

بنیاد مطالعات اسلامی در این نمایشگاه چهار برنامه رونمایی و میزگرد برگزار خواهد می‌کند. روز چهارشنبه 15 اردیبهشت، ساعت 12:30 مراسم اعطای جوایز «سرزمین ناشناخته» حجه الاسلام والمسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران به دلیل همکاری فعال با انستیتو فلسفه مسکو و به ویژه همکاری در انتشار سالنامه فلسفی اشراق با حمایت بنیاد مطالعات اسلامی برگزار می‌شود.

همچنین نشستی با حضور حبیب احمدزاده به دلیل استقبال از ترجمه روسی رمان او با نام «شطرنج با ماشین قیامت» برگزار خواهد شد.

ساعت 16:00 همان روز، رونمایی از سری کتاب‌های نویسندگان مردمی ایران «رمان‌ها و داستان‌ها»ی ترجمه شده به زبان روسی از سوی انتشارات صدرای مسکو برگزار خواهد شد.

ساعت 16:00 روز پنجشنبه 16 اردیبهشت مراسمی با محوریت آثار ویژه ایران و فرهنگ ایرانی با رونمایی از کتاب‌های «ایران ما» و «نوروز» برگزار خواهد شد. روز شنبه 18 اردیبهشت نیز ویژه مطالعات قرآنی و شرق‌شناسی خواهد بود و درباره فهم روسیه از شرق مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بنیاد مطالعات با بیش 150 عنوان اثر منتشر شده به روسی، در موضوعات مختلف قرآنی و روایات، فلسفه، عرفان و کلام، تاریخ اسلام، اندیشه دینی معاصر و سیره معصومین (ع) و همچنین رمان و ادبیات دفاع مقدس بیشترین تلاش را برای برقراری پل اندیشه و فرهنگ میان دو کشور انجام داده است.

آثار بنیاد اعم از ترجمه و تالیف به روسی از جمله 14 اثر از استاد مطهری، تفسیر 12 جلدی قرآن، آثار مقام معظم رهبری، علی اکبر ولایتی، آیت‌الله تسخیری و آیت‌الله امینی و همچنین اندیشمندان روس مانند پروفسور آندره اسمیرنوف رییس انستیتوی فلسفه آکادمی علوم روسیه، پروفسور استانیسلاو پروزوروف اسلام شناس برجسته روس در غرفه رسمی فدراسیون روسیه عرضه خواهد شد که امسال مهمان ویژه نمایشگاه کتاب تهران است.

همچنین برخی نویسندگان ایرانی و روسیه‌ای و نیز مترجمان آثار ایرانی به روسی در غرفه روسیه حضور خواهند داشت و فرصت مناسبی برای گفت‌وگوهای مستقیم و تعامل فرهنگی فراهم خواهد بود.

انتهای پیام/و


ویدیو مرتبط :
امضای 7 سند همکاری میان ایران و روسیه