گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



نمایشگاه نگارگری "چشم اندا&


نمایشگاهی از آثار نگارگری سید شاهین عرب و شفیعه جهرانی با عنوان "چشم اندازهای فرهنگی و ابنیه تاریخی" روز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه در موزه بهزاد واقع در مجموعه سعدآباد گشایش می یابد.

به مناسبت بزرگداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی، نمایشگاهی از آثار نگارگری سید شاهین عرب و شفیعه جهرانی با عنوان "چشم اندازهای فرهنگی و ابنیه تاریخی" ساعت 14 روز سه شنبه 28 اردیبهشت ماه در موزه بهزاد واقع در مجموعه سعدآباد گشایش می یابد.

به گزارش روابط عمومی مجموعه سعدآباد ، در راستای شعار ایکوم در روز جهانی موزه با نام "موزه و چشم اندازهای فرهنگی " نمایشگاهی مشترک از آثار شاهین عرب در حکم استاد و شفیعه جهرانی به عنوان هنرجو در روز سه شنبه 28 اردیبهشت تا 7 خرداد ماه در موزه بهزاد مجموعه سعدآباد، برگزار می شود.

این نمایشگاه نگارگری با موضوعاتی برگرفته از اشعار شعرایی مانند، مولانا و خیام، موضوعات فرهنگی، و نیز تصاویر ابنیه های تاریخی برپا می شود.
سید شاهین عرب  فوق لسیانس رشته نقاشی و یکی از هنرمندان مطرح معاصر است که در بینال نگارگری سال 1374 به عنوان برگزیده این رشته شناخته شد.

وی علاوه بر  برپایی بیش از بیست نمایشگاه در داخل و خارج کشور، سالهاست که در عرصه تدریس نگارگری ایرانی شاگردان متعددی را پرورش داده است.
 شفیعه جهرانی از سال 1387 آموزش نگارگری را زیر نظر سید شاهین عرب آغاز نموده و علاوه بر شناخت و کار در سبک مکاتب قدیم نگارگری در سایر رشته های طراحی فرش، تشعیر و تذهیب نیز کار کرده است .
خاطر نشان می شود، علاقه مندان به نگارگری  می توانند در روزهای یاد شده از ساعت 9 تا 18:30 از این نمایشگاه در موزه بهزاد به نشانی تجریش، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی ،انتهای خیابان شهید طاهری ،مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، بازدید به عمل آورند.

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟