سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تظاهرات شيعيان عربستان در اعتراض به حکم اعدام شيخ نمر


تظاهرات شيعيان عربستان در اعتراض به حکم اعدام شيخ نمر

باشگاه خبرنگاران/ شيعيان عربستان در اعتراض به حکم اعدام روحاني برجسته اين کشور و شماري از جوانان انقلابي، تظاهرات کردند.

تظاهرات شيعيان عربستان در اعتراض به حکم اعدام شيخ نمربه گزارش گروه بين‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پايگاه خبري شبکه پرس تي وي، شيعيان عربستان در اعتراض به حکم اعدام شيخ نمر باقر النمر، روحاني برجسته اين کشور، و شماري از جوانان انقلابي تظاهرات کردند.

در اين تظاهرات که شامگاه پنج شنبه در استان قطيف برگزار شد، شهروندان عربستان احکام صادره را محکوم کردند.

مردم در منطقه عواميه نيز تظاهرات گسترده‌اي برپا کردند.

شرکت کنندگان در اين تظاهرات با سر دادن شعار «احکام اعدام را قبول نداريم» مراتب خشم و اعتراض خود را نسبت به حکم دادگاه عالي سعودي ابراز کردند.

در اين تظاهرات معترضان با در دست داشتن عکس‌هايي از شيخ النمر، حکم صادره عليه وي را محکوم و خواستار لغو فوري آن شدند.

شيخ نمر از برجسته ترين زندانيان سياسي عربستان به شمار مي‌آيد که 23 مهر 1393 به اتهام انتقاد از حکومت عربستان به اعدام محکوم شد.

دادگاه تجديد نظر و ديوان عالي عربستان سعودي روز يک‌شنبه (3 آبان 1394) حکم اعدام شيخ نمر را تاييد کردند.

اين حکم قبل از اجرا، براي تاييد و امضا، براي سلمان بن عبدالعزيز، پادشاه عربستان، ارسال خواهد شد.

وزارت کشور عربستان مي‌تواند در صورت امضاي پادشاه سعودي، بدون هر گونه هشدار قبلي، حکم اعدام اين روحاني شيعه را به اجرا در آورد.

شيخ نمر، 18 جولاي 2012 ميلادي در مسير منزل خود در قطيف، هدف حمله نيروهاي امنيتي آل سعود قرار گرفت و زخمي شد؛ نيروهاي امنيتي سپس وي را دستگير کردند.

رژيم سعودي در حالي شيخ نمر را به اخلال در امنيت، ايراد سخنراني‌هاي ضد دولتي و دفاع از زندانيان سياسي متهم و محکوم کرده است که وي اين اتهامات را رد مي‌کند.


ویدیو مرتبط :
اعتراض به صدور حکم اعدام شیخ نمر در لندن