سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اختصاص 500 سهمیه ویژه برای جبران کمبود معلم در سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد دیمه‌ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اساسنامه مدارس عشایری کشور با امضای رئیس جمهور رسمیت یافت.

وی افزود: از ابتدای تاسیس مدارس عشایری هیچ قانونی در رابطه با این مدارس نداشتیم اما با تصویب اساسنامه مدارس عشایری این دست از مدارس از امکانات و فرصت‌های آموزشی بهتری بهره‌مند خواهند شد و این موضوع گامی در جهت تحقق عدالت آموزشی و توجه به دانش‌آموزان عشایر است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: شورای هماهنگی ارتقا و بهبود شاخص‌های آموزش و پرورش مناطق کمتر توسعه یافته حدود 7 ماه قبل آغاز به کار کرد. رئیس این شورا وزیر آموزش و پرورش است و معاون مناطق محروم ریاست جمهوری معاون این شوراست. 

دیمه‌ور ادامه داد: شورای هماهنگی ارتقا و بهبود شاخص‌های آموزشی مناطق کمتر توسعه یافته، شاخص‌های توسعه نیافتگی را بررسی کرد که براین اساس سه استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و هرمزگان به عنوان استانهای کمتر توسعه یافته شناسایی شدند و برنامه‌های ویژه‌ای برای آنها طراحی شده است به گونه‌ای که هر یک از معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش باید در اعتبارات تخصیصی خود به این استانها توجه بیشتری داشته باشند. 

 * برنامه‌ریزی وزارت رفاه برای اختصاص سبد کالا به دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: سایر دستگاه‌ها مانند وزارت رفاه نیز در این زمینه همراهی دارند به عنوان مثال این وزارتخانه برای مدارس شبانه‌روزی کارت ویژه‌ای را صادر می‌کند و سبد کالا به ازای هر دانش‌آموز در اختیار این مدارس قرار می‌گیرد. 

دیمه‌ور ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش نیز باید درصدی از اعتبارات تملک و دارایی خود را به میزان 7 میلیارد تومان برای تجهیز مدارس سه استان ذکر شده اختصاص دهد همچنین معاونت برنامه‌ریزی ریاست جمهوری خودروهای ون را به عنوان سرویس برای حمل و نقل دانش‌آموزان روستایی این سه استان اختصاص داده است. 

* اختصاص 500 سهمیه استخدامی به استان سیستان و بلوچستان

وی با اشاره به اختصاص 500 ردیف استخدامی ویژه به استان سیستان و بلوچستان برای کسری معلم گفت: این سهمیه علاوه بر استخدام اخیر آموزش و پرورش برای جذب 5 هزار نیروی انسانی است. 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در بودجه سال 95 ردیف اعتباری عدالت آموزشی لحاظ می‌شود تا بتوان بخشی از مشکلات مناطق محروم را کاهش داد. 

*همایش ملی آموزش ابتدایی و تجلیل از دکتر شکوهی 5 دی ماه در بیرجند

وی با اشاره به برگزاری نخستین همایش آموزش ابتدایی عنوان کرد: این همایش همراه با مراسم تجلیل از دکتر شکوهی نخستین وزیر اموزش و پرورش در تاریخ 5 و6 دی امسال در زادگاه وی یعنی بیرجند برگزار می‌شود.

دیمه‌ور گفت: با توجه به اینکه سند تحول بنیادین برنامه‌هایی را برای دستیابی به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت طراحی کرده است و یکی از این اهداف بازخوانی اهمیت دوره ابتدایی است، باید چالش‌ها، آسیب‌ها، معضلات و مشکلات پیش روی نظام تعلیم و تربیت از دیدگاه  کارشناسان بررسی شده و کار بست نتایج به کار گرفته شود که در همایش آموزش ابتدایی به این موضوع توجه شده است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: هدف اصلی این همایش آینده نگری و آینده پژوهی برای بنیانگذاری آموزش و پرورش کارآمد است. و برنامه ریزی مبتنی بر آینده نگری از طریق این همایش مورد توجه است. دستاوردهای همایش آموزش ابتدایی به ماکمک می‌کند تا طرح‌ها و برنامه‌های موجود را بازنگری و جایگزین‌های بهتری را انتخاب کنیم.

وی افزود: تاکنون یک هزار و 735 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است و از این میان 100 عنوان مقاله در همایش ارائه خواهد شد. درنظر داریم سلسله همایش‌های دوسالانه آموزش ابتدایی را اجرا کنیم و نخستین همایش در استان خراسان جنوبی برگزار خواهد ش و همایش دوم، دو سال آینده در استان فارس برگزار خواهد شد.

دیمه‌ور بیان کرد: در همایش آموزش ابتدایی آموزش  و پرورش، وزیر علوم، وزیر اسبق امور خارجه، مسئولان سازمان مدیریت و برنامه ریزی حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سیستان و بلوچستان