سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



جهاد کشاورزی تربت حیدریه: کشاورزان مزارع خود را مرطوب نگه دارند


محمد کریمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای جلوگیری از خسارات احتمالی سرما به عرصه های کشاورزی سه روش ایجاد باد، آبیاری و آتش معمول است که در خصوص محصول کلزا، آبیاری سطح کشت توصیه می شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون 200 هکتار از اراضی منطقه تربت حیدریه به کشت کلزا اختصاص یافته است.
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه همچنین به خطرات ناشی از سرما برای سامانه های آبیاری تحت فشار اشاره کرد و گفت: بهتر است برای پیشگیری از ترکیدگی لوله ها و شبکه ها، دستگاه پمپاژ خاموش و آب درون لوله ها تخلیه شود.
بر اساس اعلام اداره هواشناسی تربت حیدریه دمای هوای این شهرستان در شنبه شب با 3 درجه کاهش نسبت به شب قبل از آن به 1.2 درجه زیر صفر رسید که این روند کاهشی ادامه خواهد داشت.
79 درصد نیروی کار تربت حیدریه در گستره 90 هزار هکتاری زمینهای زراعی و باغی این شهرستان به کشاورزی اشتغال دارند.
بخش کشاورزی تربت حیدریه با تولید 37 نوع محصول زراعی و 31 نوع محصول باغی از جایگاه خاصی در استان خراسان رضوی برخوردار است.
یکی از شاخص ترین محصولات این شهرستان که از نظر گستره کشت در ایران و جهان رتبه نخست را دارد زعفران است که هشت هزار هکتار از عرصه های زراعی این شهرستان را دربرمی گیرد.
مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121/5132

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
یزرگداشت کشاورزان نمونه در جهاد کشاورزی قوچان