سرگرمی


2 دقیقه پیش

دانلود بازی اندروید

اندروید (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات (آدم آهنی))، (به انگلیسی: Android) یک سیستم عامل همراه است که گوگل برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ها عرضه می‌نماید و ...
2 دقیقه پیش

بازی اکشن-ماجرایی اسطوره های کوچک/ Pocket Legends

آخرین خبر/ Pocket Legends یکی از جذاب ترین بازی های آنلاین اکشن و سرگرم کننده برای سیستم عامل اندروید است. باید اشاره کرد که این بازی، اولین و بهترین بازی کمپانی MMO است که موفقیت ...



«آواز خواندن» مادر نوزاد را آرام می کند


  X  

تاریخ خبر : دوشنبه 1394.08.18 - 15:24

«آواز خواندن» مادر نوزاد را آرام می کند

بیست ستون/ کودکان شیرخوار با موسیقی آرام می شوند؟
آیا تا به حال شنیده اید که آواز خواندن روی نوزاد بسیار تاثیر گذار است و حتی می تواند به نوزاد آرامش دهد ؟ در واقع موسیقی باعث بروز واکنش هایی از سوی مغز نوزاد می شود و می توان از آن برای آرام کردن نوزادان شیرخوار استفاده کرد.
محققان می گویند : بشر همواره به موسیقی علاقه دارد و شنیدن موسیقی نوعی سرگرمی به حساب می آید . گاهی با شنیدن موسیقی با آن همراه می شویم و حتی ممکن است صدا و حرکات هماهنگی را ایجاد کنیم .
ایزابل پرتز ، استاد مرکز تحقیقات مغز ، موسیقی و زبان دانشگاه فرانسه بیان کرد : نوزادان از درون نسبت به موسیقی و آواز خواندن واکنش نشان می دهند و حرکت جسمی و روحی ندارند. این تحقیق که توسط این محقق انجام شد مربوط به تعیین توانایی روحی نوزادان بود و محققان تمام واکنش های نوزادان به موسیقی مانند حساسیت به صدای مادر را ثبت کردند .
تحقیق زمانی شروع شد که نوزاد به اندازه لازم آرام بود و والدین در پشت سر او نشسته بودند . محققان برای آرام کردن کودک موسیقی ترکی پخش کردند و به این صورت کودک تا 9 دقیقه کاملا آرام بود ، در حالی که نوزاد با صحبت کردن تنها 4 دقیقه و با صدای والدین بیشتر از 4 دقیقه آرام می شد. دراین تحقیق از موسیقی ترکی که با زبان مادری کودک هماهنگ نبود استفاده شد . سپس با صدای آواز مادر این تحقیق تکرار و نتیجه مشابهی به دست آمد.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
سگی که با آواز خواندن نوزاد را آرام میکند!