سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



از رد شایعه دستمزد «ریوالدو» تا درخواست اکران فیلم


سازندگان فیلم «من سالوادور نیستم» از وضعیت مبهم اکران این فیلم گلایه کردند و از وزارت ارشاد درخواست کردند تا تکلیف نمایش عمومی این فیلم مشخص بشود.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، امیر پروین‌حسینی و منصور سهراب‌پور تهیه‌کنندگان، حبیب اسماعیلی پخش‌کننده و منوچهر هادی کارگردان فیلم «من سالوادور نیستم» با اشاره به اینکه تمام مراحل قانونی برای اکران این فیلم طی شده است، این پرسش را از وزارت ارشاد مطرح کردند که چرا این وزارتخانه با درخواست آنان برای اکران این فیلم در گروه آزاد موافقت نمی‌کنند.

در نشستی خبری که روز چهارشنبه 4 آذرماه در پردیس سینمایی کورش برگزار شد، حبیب اسماعیلی پخش‌کننده فیلم گفت:‌ این فیلم هر چند یک اثر مردم‌پسند است اما فیلمی کاملا ارزشی است.

وی اضافه کرد: از آغاز، پخش این فیلم در اختیار من بود و بعد از آماده شدن فیلم با سینماداران رایزنی کردیم اما وضعیت بلاتکلیف اکران فیلم به شورای صنفی برنمی‌گردد زیرا متأسفانه بعضی از سرگروه‌های سینمایی رفیق‌بازی می‌کنند.

اسماعیلی با اشاره به وضعیت اکران بعضی از فیلم‌ها که در حال حاضر روی پرده هستند، ادامه داد: الان فیلم‌هایی اکران می‌شود که حتی یک هفته هم دوام نمی‌آورد و نمی‌دانم چرا سرگروه‌های سینمایی فکری نمی‌کنند تا یک فیلم پرمخاطب را جایگزین این آثار بکنند؟!

وی با اشاره به بحث‌هایی که در حال حاضر درباره اکران همزمان چندین فیلم از سوی بعضی سینماگران مطرح شده و از آن با عنوان فیلم‌سوزی یاد می‌شود، اضافه کرد: چند هفته‌ای است که همه این بحث را مطرح می‌کنند که فیلم آزاد به اکران دیگر فیلم‌ها لطمه می‌زند. در حالی که اگر فیلمی خوب باشد مردم از آن استقبال می‌کنند.

اسماعیلی خطاب به مسوولان وزارت ارشاد ادامه داد: درخواست ما از شما این است چرا وقتی پذیرفتید فیلم را در گروه آزاد اکران کنیم، با یکسری صحبت‌ها جلوی اکران آزاد را گرفتید. متأسفانه ظاهرا دست یکسری از دوستان سینماگر در کار است تا فیلم ما اکران نشود و دوستان وزارت ارشاد به دلیل بحث‌هایی که با عنوان فیلم‌سوزی مطرح می‌شود، ترسیده‌اند که فیلم را اکران کنند.

در ادامه منصور سهراب‌پور یکی از تهیه‌کنندگان این فیلم نیز توضیح داد: وضعیت غم‌انگیزی برای اکران ما وجود دارد. نمی‌دانم آیا در شورای صنفی نمایش زد و بند هست یا نه و از پشت پرده ماجرا هم بی‌خبرم.

او یادآور شد: از دو، سه ماه پیش برای اکران فیلم اعلام آمادگی کردیم. این فیلم کاملا در بخش خصوصی تولید شده و هیچ کمکی نگرفته است. ضمن اینکه سینمادارها هم برای اکران آن مشتاق هستند و از اکران نشدن آن افسوس می‌خورند.

سهراب‌پور اضافه کرد: به عنوان تهیه‌کننده دلیل اکران نشدن فیلم را نمی‌دانم و امیدوارم حق ضایع شده فیلم ما احقاق شود.

منوچهر هادی کارگردان «من سالوادور نیستم» نیز در سخنانی ابراز تأسف کرد که علیرغم تمام زحماتی که گروه سازنده کشیده‌اند و با وجود تلاش پخش‌کننده، هنوز تکلیف اکران فیلم معلوم نیست.

او اضافه کرد: این وضعیت معضل و مصیبت بخش خصوصی است که با سرمایه خودش فیلم می‌سازد.

هادی خاطرنشان کرد: در این مدت هیچ توضیح قانع‌کننده‌ای برای اکران نکردن فیلم نمی‌دهند و این سوال بزرگ ماست که نمی‌دانیم چرا فیلم‌مان نمایش داده نمی‌شود. در حالی که اکران آن باعث می‌شود تا حتی وزارت ارشاد هم بهره خود را ببرد.

وی در ادامه با اشاره به متفاوت بودن این فیلم در مقایسه با فیلم‌های قبلی‌اش افزود: فیلم‌های قبلی‌ام ملودرام اجتماعی بودند اما این فیلم یک کار کمدی است. ولی به معنای آن نیست که کیفیت پایینی داشته باشد بلکه فیلمی بسیار شریف و دوست‌داشتنی است.

وی اضافه کرد: این فیلم ناخودآگاه در مسیر فیلمسازی من نیست چون کمدی موقعیت است و با وجود فیلمنامه خوبی که رضا مقصودی نوشته، به خاطر فضا و جغرافیای فیلمبرداری که در برزیل بود، تغییراتی داشتیم اما به متن وفادار بودیم.

در این نشست امیر پروین‌حسینی یکی دیگر از تهیه‌کنندگان فیلم درباره انتخاب ریوالدو فوتبالیست برزیلی برای بازی در این فیلم توضیح داد: انتخاب اول ما رونالدو بود اما ایشان همزمان با فیلمبرداری ما در آمریکا بود و به همین دلیل ریوالدو را جایگزین کردیم.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود ریوالدو برای بازی در این فیلم قرارداد سنگینی داشته است، توضیح داد: اگر مبلغی که به عنوان دستمزد ایشان مطرح شده را داشتیم که دیگر فیلم نمی‌ساختیم. به هر حال مبلغ قرارداد جزو اسرار عوامل فیلم است و یک توافق درون‌گروهی است. اما مبلغی که در بعضی اخبار درباره دستمزد ریوالدو منتشر شده بود شایعه است.

سهراب‌پور در بخش دیگری از این نشست درباره دشواری‌های ساخت فیلم در خارج از کشور گفت: حتی فیلمسازی در شهرستان‌ها هم مشکلات زیادی دارد. بنابراین یقینا فیلمسازی در خارج از کشور سختی‌های بیشتری خواهد داشت، بویژه در کشوری مانند برزیل که روند صدور مجوزش دشوارتر از کشورهای دیگر است.

او یادآور شد: از شش ماه قبل پیش تولید فیلم را در ایران آغاز کرده بودیم تا مشکلات کمتری بوجود بیاید.

این تهیه‌کننده درباره اکران این فیلم در برزیل توضیح داد: همزمان با ساخت فیلم در این کشور مذاکراتی را با بعضی شرکت‌ها انجام دادیم و نهایتا قرار شد فیلم بعد از اکران در ایران در برزیل به نمایش دربیاید و ما همزمان با نمایش آن در برزیل در این کشور خواهیم بود.

سهراب‌پور در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود فیلم پرفروش‌ترین فیلم سال خواهد بود، گفت: ظاهرا این اتفاق شدنی است و فیلم «من سالوادور نیستم» این قابلیت را دارد.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگری از این نشست رضا مقصودی نویسنده فیلمنامه با ارائه توضیحاتی درباره مراحل نگارش آن یادآور شد: آقای پروین‌حسینی طرحی را ارائه داد که یک پای آن کشور برزیل بود و قرار بود 90 درصد فیلم در این کشور فیلمبرداری شود. من هم از پیش طرحی داشتم و با قدری تغییرات به فیلمنامه «من سالوادور نیستم» رسیدیم.

او اضافه کرد: بنای ما این بود که کاری مردم‌پسند و جذاب اما صاحب حرف بسازیم. فیلم «من سالوادور نیستم» یک کار با شخصیت طنز است. چیزی که در سینمای ما خیلی کم وجود دارد. به همین دلیل تعجب می‌کنم که چرا مدیران سینمایی چنین برخوردی با فیلم دارند !

در بخش پایانی این نشست منوچهر هادی درباره ممیزی‌های اعمال شده بر فیلمش گفت:‌ زمان دریافت پروانه نمایش چند مورد اصلاحیه داشتیم و تلاش کردیم بدون اینکه لطمه‌ای به فیلم زده شود، آن‌ها را اعمال کنیم. از آنجا که متقاضی اکران این فیلم در سینماهای حوزه هنری بودیم و می‌خواستیم فیلم به سرگروهی سینما استقلال اکران شود، حوزه هنری هم ممیزی‌های دیگری را مطرح کرد که آن‌ها را هم انجام دادیم اما با وجود همه این‌ تغییرات هنوز وضعیت اکران مبهم است.

به گزارش ایسنا، این نشست با اجرای ژاله صادقی، مجری تلویزیون برگزار شد.

صادقی در این فیلم هم نقش خودش را بازی می‌کند.

همچنین یکتا ناصر بازیگر فیلم، وحید دوزنده صدابردار، محسن غلامی طراح صحنه و لباس، مهدی و سوگل محرابی دو تن از بازیگران و سیدابراهیم عاملیان مدیرتولید این فیلم نیز در نشست حضور داشتند اما صحبتی نکردند.

به گزارش ایسنا، 80 درصد از فیلمبرداری این فیلم سینمایی در برزیل صورت گرفته و رضا عطاران و یکتا ناصر بازیگران اصلی آن هستند.

حضور ریوالدو بازیکن مشهور فوتبال برزیل و مرد سال فوتبال جهان در سال ۱۹۹۹ در این فیلم سینمایی یکی از نکات قابل توجه آن است. مهدی محرابی، ژیلا صادقی و سوگل محرابی، کارول ویدوتی و بری فیوکا از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ناصر و خانواده‌اش به سفری سیاحتی به برزیل دعوت می‌شوند، آنجل دختری برزیلی او را با نامزد سابق خود اشتباه گرفته است و...

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
درخواست نمایندگان مجلس برای توقف اکران دو فیلم سینما