فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



ممسنی مقام برتر برنامه های فرهنگی و هنری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب را کسب کرد


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ممسنی جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه امسال نمایشگاه کتاب با تفاوتی نسبت به سال های گذشته همراه بوده است افزود: در نمایشگاه کتاب فارس برنامه های جنبی فرهنگی و هنری و هنرنمایی شهرستانها در سالن ملاصدرا را شاهد بودیم .
سید ابراهیم حسینی افزود: براساس رای داوران نمایشگاه کتاب در بین شش شهرستان شرکت کننده در طول ایام برگزاری نمایشگاه در بخش برنامه های فرهنگی و هنری ممسنی توانست رتبه نخست را از آن خود کند.
وی گفت : در ایام نمایشگاه ،نمایندگان شهرستان های استان فارس در سالن یاد شده اقدام به اجرای برنامه های فرهنگی و هنری و معرفی شهرستان خود کردند که در ششمین روز نمایشگاه و همز مان با مراسم اختتامیه نمایشگاه نوبت به شهرستان ممسنی رسید .
وی ادامه داد:در این روز هنرمندان شهرستان ممسنی به اجرای برنامه های هنری خود با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی،معاونین ،مشاورین مدیرکل ،مدیر نمایشگاه ، کارکنان اداره کل ،هنرمندان ،همشهریان مقیم شیراز ، اصحاب رسانه و اقشار های مختلف مردم پرداختند .
** رونمایی از 13اثر نویسندگان ممسنی
به گفته حسینی در این برنامه همچنین از 13 آثر نویسندگان شهرستان در سال 94 رونمایی شد و برنامه های از قبیل شعر خوانی با گویش محلی ،شاهنامه خوانی ،نمایشگاه آثار باستانی ،نمایشگاه خوشنویسی،نمایشگاه صنایع دستی،اجرای زنده نقاشی و خوشنویسی و صنایع دستی توسط هنرمندان اجرا گردید .
وی ادامه داد: جذابیت عملکرد هنرمندان در حدی بود که اختتامیه نمایشگاه کتاب در این غرفه و با سخنرانی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد .
** قوم لر در دوره های مختلف تاریخی حماسه ساز بوده اند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه این نمایشگاه از قوم لر به نیکی یاد کرد و گفت :قوم لر مردمانی با غیرت و با اصالت قوی هستند که در طول تاریخ بشری حماسه های بزرگی رادر عرصه های مختلف ثبت کرده و موجب استقامت و پایداری کشور در برابر تهاجمات بیگانه بوده اند .
دکتر بهزاد مریدی شهرستان ممسنی را خطه ای صاحب هنر ،ذوق ،استعداد و توانمندی های زیادی دانست که در کشور منشا تحولات عظیمی در حوزه فرهنگ وهنر بوده است .
پس از داوری توسط هیات داوران عملکرد هنرمندان شهرستان ممسنی به عنوان عملکرد نمونه استان فارس معرفی گردید.
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی کتاب فارس با حضور ناشران داخلی و خارجی از سوم تا هشتم آذرماه جاری در محل نمایشگاههای بین المللی شیراز برگزار شد.
ممسنی به مرکزیت نورآباد در فاصله158کیلومتری غرب شیراز قرار گرفته است .ک/3
7366/ 5054

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
چهاردهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور