سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



تسهیل نمونه‌برداری از بافت‌های نرم بدن به کمک پنس بیوپسی


تسهیل نمونه‌برداری از بافت‌های نرم بدن به کمک پنس بیوپسیباشگاه خبرنگاران/ نبی‌الله ابوالفتحی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص طرح اخیر خود این گونه توضیح داد: پنس بیوپسی دستگاهی است که برای برداشتن نمونه از بافت‌های نرم بدن کاربرد دارد. پنسی که تولید کردیم ضخامت لبه برش در حد 100 میکرون را داراست و طول آن می‌تواند تا دو متر و نیم هم اندازه داشته باشد. مهمترین کاربرد آن برداشتن نمونه‌های مورد نیاز برای انجام اعمال جراحی دستگاه گوارش یا قلب است.

وی به طریقه استفاده از این پنس اشاره کرد و ادامه داد: این پنس به دو طریق وارد بدن می‌شود که یکی از راه آندوسکوپی برای سیستم‌های داخلی است و دیگری از طریق رگ‌های اصلی برای سیستم قلب و عروق است. برای مثال برای افرادی که عمل جراحی قلب باز انجام داده‌اند و یا پیوند قلب داشته‌اند و نیاز به نمونه‌گیری از بافت قلب آنهاست می‌توان پنس را از طریق رگ‌های اصلی به قلب رساند و نمونه‌برداری در بافت‌های پیوندی را انجام داد.

وی تصریح کرد: این وسیله برای اینکه بتواند وارد رگ شود باید در ابعاد بسیار ریز طراحی و ساخته می‌شد که همین موضوع کار جوش و مونتاژ آن را بسیار مشکل کرد.

ابوالفتحی خاطرنشان کرد: تخمین‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که در بخش گوارش و قلب و عروق سالانه بین 40 تا 100 هزار عدد از این دستگاه در کشور مورد نیاز است و ما محصول را به گونه‌ای تولید کردیم که قیمت نهایی آن پایین‌تر از نمونه‌ خارجی باشد اما نبود حمایت‌ها برای ورود اولیه محصولات چالش جدی برای ما محسوب می‌شود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
نمونه برداری از مغز استخوان ( بیوپسی )