سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاهش آسیب‌های اجتماعی قشر زنان از اولویت‌های جدی معاونت امور زنان است


به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم امضا تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور که امروز (سه‌شنبه) برگزار شد، این تفاهم‌نامه را در چارچوب مأموریت‌های این معاونت طبق اسناد متعدد و بالادستی کشور از جمله ماده 230 برنامه پنجم توسعه دانست و گفت: برنامه‌ها و اهداف این تفاهم‌نامه کمک شایان توجهی به بهبود وضعیت خانواده‌های زندانیان کشور می‌کند. کاهش آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه در قشر زنان و دختران به‌عنوان یکی از اولویت‌های جدی این معاونت است.

وی اهداف این تفاهم‌نامه را «پایدارسازی موضوع توان‌افزایی خانواده‌های زندانیان»، «توانمندسازی و ارتقاء سطح سلامت زنان زندانی و خانواده‌های زندانیان»، «ارتقای دانش، مهارت و توانایی‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی و حرفه‌ای گروه هدف»، «بهبود وضعیت اقتصادی زنان و دختران زندانی و خانواده‌های زندانیان از طریق ایجاد اشتغال پایدار» برشمرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه معاونت امور زنان و خانواده در پی شناسایی مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است، گفت: این معاونت سعی دارد از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های همه سازمان‌ها برای حل و رفع آسیب‌های اجتماعی بهره گیرد.

مولاوردی تصریح کرد: زنان زندانی و خانواده آنان دارای اهمیت زیادی هستند و در پی اجرای برنامه‌های متعدد و کارآمد برای ارتقای توانمندی‌های آنان و وضعیت خانواده آنها هستیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اجتماع‌محور در مقابله با آسیب‌های اجتماعی یکی از رویکردهای معاونت زنان در دولت تدبیر و امید است، اظهار داشت: در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای نیز با انجمن خانواده‌های زندانیان امضا کرده‌ایم و امیدواریم قدم‌های مؤثرتری در رابطه با رسیدگی به وضعیت زنان زندانی و خانواده آنها برداریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه باید به راهکاری برسیم که زندانیان پس از اتمام دوران محکومیت خود به اشتغال پایدار در کنار خانواده دست یابند، گفت: با اجرایی شدن این‌گونه تفاهم‌نامه‌ها می‌توانیم شاهد حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری در جامعه باشیم.

اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور نیز در این مراسم در سخنانی کمک به خانواده‌های زندانیان را به‌عنوان یک ارزش و فرصت تلقی کرد و گفت: در مبانی دینی و اسلامی باید به آسیب‌دیدگان ازجمله خانواده‌های زندانیان کمک کنیم و آنها را موردحمایت خود قرار دهیم تا دچار آسیب‌های شدیدتر نشوند.

جهانگیر اظهار داشت: گر چه سن جامعه به سمت پیر شدن حرکت می‌کند اما در زمینه زندانیان این آمار به سمت جوان شدن حرکت می‌کند که این امر برای جامعه ما بسیار خطرناک است. همه مسئولین و مردم باید دست‌به‌دست هم دهیم تا در کاهش و پیشگیری این امر تمامی مساعی و تلاش خود را بکار گیریم.

تفاهم‌نامه همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در 8 ماده به امضای «شهیندخت مولاوردی» و «اصغر جهانگیر» رسید.

لازم به ذکر است پیش از امضای این تفاهم‌نامه، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و انجمن حمایت از خانواده زندانیان، طرحی را به‌صورت آزمایشی در شش استان البرز، تهران، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان و سیستان و بلوچستان اجرا کرده و آموزش‌های حرفه‌ای را به 633 خانواده زندانی ارائه داده است که این آموزش‌ها در جهت توانمندسازی اقتصادی ازجمله حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت شغلی پایدار برای خانواده‌های زندانیان و مددجویان کشور بوده است.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
تاریخچه شکل گیری معاونت امور زنان ریاست جمهوری