سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تملک 35هکتار از املاک محدوده سد تنگ سرخ در اولویت است


علی لطفی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ایرنا افزود: 450هکتار از زمین های کشاورزان و باغداران منطقه تنگ سرخ در محدوده سد تنگ سرخ واقع شده که در گام اول تملک 35 هکتار در اولویت قرار دارد.
وی اعتبار مورد نیاز تملک زمین ها و باغ های تنگ سرخ را حدود 450میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: وجود معارض های اجتماعی یکی از موانع اجرایی این طرح است .
مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد اظهار کرد: ساخت سد تنگ سرح و تامین آب بخش زیادی از زمین های کشاورزی شهرستان بویراحمد یک تحول بزرگی ایجاد خواهد کرد.
لطفی افزود : امسال 120میلیارد ریال اعتبار برای این طرح اختصاص یافت که تاکنون 10میلیارد ریال آن جذب شده و کمک به ساخت این سد به اختصاص اعتبار بیشتری نیاز دارد.
مدیرعامل آب منطقه ای کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: از 192میلیون مترمکعب آب مخزن سد 92میلیون مترمکعب برای تامین آب آشامیدنی یاسوج و شیراز، 17میلیون مترمکعب برای صنعت ، 43میلیون مترمکعب برای کشاورزی و 33 میلیون متمرمکعب برای حقابه زیست محیطی درنظر گرفته شده است.
مهندس لطفی اظهارکرد : این سد هم اکنون 12درصد پیشرفت فیزکی دارد که علت کندی طرح علاوه برمعارضات اجتماعی کمبود اعتبار است.
این سد در 25کیلومتری یاسوج در منطقه تنگ سرخ جایی که بخشی از باغ های سیب شهرستان بویراحمد واقع شده در حال ساخت است.
6162

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
سد تنگ سرخ شیراز