سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



امیدواری روسیه برای فروش هواپیماهای سوخو سوپرجت-100 به ایران


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایرنا نوشت: یک مقام مسئول در مجموعه شرکت های هواپیماسازی روسیه برای فروش هواپیماهای مسافربری سوخو سوپرجت-100 به ایران ابراز علاقه مندی کرد.

این مقام مجموعه شرکت های هواپیماسازی روسیه که شرکت هواپیماسازی سوخو (سازنده هواپیمای سوخو سوپرجت-100) عضو آن است، روز پنجشنبه به روزنامه روسی کامرسانت گفت: قرارداد فروش هواپیماهای ایرباس به ایران مانع مذاکرات با طرف ایرانی برای فروش هواپیماهای سوخو سوپرجت-100 نمی شود.

به گفته وی، روسیه به ایران پیشنهاد کرده که پس از لغو تحریم ها هواپیماهای میان پرواز (منطقه ای) سوخو سوپرجت-100 تحویل دهد که بخش دیگری از بازار هواپیمایی ایران را پر می کند و این هواپیماها با هواپیماهای دور پرواز ایرباس فرق می کنند.

در ماههای اخیر برخی از مقامهای روس برای فروش هواپیماهای سوخو سوپرجت-100 یه ایران اعلام آمادگی کرده اند.

«ایلیا تاراسنکو» رییس شرکت هواپیماسازی مسافری سوخو در آبان ماه گذشته اعلام کرد: با رفع تحریم های ضد ایرانی امکان تحویل حدود 100 فروند سوپر جت 100 نفره به ایران بررسی خواهد شد.

وی گفت: در ایران علاقه مندی زیادی به خرید این هواپیما وجود دارد که امکان فروش آن را بررسی خواهیم کرد و امیدواریم که بتوانیم با شرکت های هوایی ایرانی در این زمینه همکاری کنیم، زیرا پیش تر در این باره رایزنی های صورت گرفته و هنوز هم ادامه دارد.

این شرکت شهریور ماه گذشته نیز در جریان برگزاری نمایشگاه هوا فضای ماکس 2015 مسکو و مذاکره با مقامات ایرانی برای برنامه ریزی فروش این هواپیماها به ایران پس از تحریم های ضد ایرانی اعلام آمادگی کرده بود.

با توجه به مشارکت شرکت های اروپایی در ساخت این هواپیما، سوخو نمی تواند به تنهایی در این زمینه تصمیم بگیرد.

رسانه های روسی پیش تر اعلام کرده بودند، ایران و روسیه در مذاکرات مربوط به سوخو سوپرجت-100 به موافقت اصولی دست یافته اند و گفت وگوها در این زمینه ادامه می یابد.

سوخو سوپر جت 100، نخستین هواپیمای صد نفره دنیاست که به صورت «FLY-BY-WIRE» هدایت می شود که هیچ تفاوتی با هواپیماهای مدرن «ایر باس» ندارد و سطوح فرامین هواپیما توسط فرمان های الکترونیکی هدایت می شوند و در نتیجه با کمترین میزان فشار بر خلبان بیشترین میزان دقت را دارد.

این هواپیما محصول همکاری مجموعه ای از صنایع هواپیمایی غرب و شرق است و تمامی سازندگان قطعات اصلی آن مثل موتور، های فرود، سامانه های الکترونیکی و دیگر قطعات توسط کمپانی های معروف آمریکایی و اروپایی مانند Goodrich, Sutton و.. هستند.

براساس مشخصات اعلام شده، این هواپیما هیچ تفاوتی با دیگر هواپیماهای ساخته شده در غرب ندارد و با توجه به تعداد صندلی ها، قدرت موتور و همچنین فرکانس های مختلف می تواند در تمامی فرودگاه های ایران با وضعیت جغرافیایی متفاوت تا سقف 6 پرواز در روز فعالیت کند.

روسیه از هفت سال پیش به بهره برداری از این نوع هواپیما می پردازد و تا کنون سفارش ساخت 197 فروند سوخوسوپرجت-100 داده شده که 49 فروند آن ساخته شده و در اختیار شرکت های هوایی روسی و کشورهای مختلف قرار گرفته است.

«الکساندر روبتسف» رییس شرکت لیزینگی «ایلیوشین فینانس» نیز اعلام کرده است که با سفارش دهنده های ایرانی در حال مذاکره است تا با رفع تحریم ها، به احتمال زیاد تا پنج فروند هواپیمای سوپرجت-100 به صورت لیزینگی به ایران تحویل شود.

«کریل تساریف» رییس شرکت «اسبربانک لیزینگ» روسیه نیز گفته است که برای تحویل هواپیما به ایران تمایل دارد.


ویدیو مرتبط :
سوخو سوپرجت 100 در نمایشگاه هوایی پاریس