سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



حضور بیش از 12 هزار دانشجو در پیاده‌روی اربعین‌حسینی امسال


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، جواد تاجیک مسئول قرارگاه نور سازمان بسیج دانشجویی و مسئول ستاد دانشجویی اربعین کشوری در نشست‌خبری به تشریح برنامه‌های این ستاد دانشجویی در ایام پیاده‌روی اربعین پرداخت. 

وی با اشاره به اهمیت موضوع پیاده‌روی اربعین و اهداف آن یادآور شد: موضوع اربعین و پیاده‌روی اربعین باعث ارتباط بیشتر هر چه بیشتر کشورهای مسلمان و فعالان عرصه جهاد می‌شود. 

مسئول ستاد دانشجویی اربعین کشوری با بیان اینکه پیاده‌روی اربعین نماد جامع آرمانی و اتحاد مسلمانان است، گفت: مجموعه‌های دانشجویی به دلیل پیشروی در فعالیت‌های مختلف و جریان‌های مهم کشور در موضوع اربعین تصمیم گرفتند در کنار هم با برگزاری ستادی اهداف این پیاده‌روی اربعین را دنبال کنند. 

تاجیک گفت:‌در همین راستا ستادی با عنوان ستاد دانشجویی اربعین کشوری با حمایت نهادهای آموزش عالی مانند وزارت علوم، نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد، وزارت بهداشت و مجموعه‌های مرتبط با ستاد عتبات و عمره دانشگاهیان و سازمان حج و زیارت تشکیل شده است و پیگیری اقدامات مربوط به اعزام و فعالیت‌های فرهنگی و خدماتی در طول پیاده‌روی اربعین را انجام می‌دهند. 

وی تاکید کرد: شعار امسال فعالیت این ستاد هیات من الذله است و مسئولان این ستاد به عنوان خدمتگذار در مسیرهای مختلف این پیاده‌روی اقدامات مختلفی را صورت می‌دهند. 

مسئول ستاد دانشجویی اربعین کشوری ادامه داد:‌در فعالیت‌های این ستاد توجه ویژه‌ای به توصیه‌های مسئولان کشور در امر اربعین صورت گرفته است و از این جهت توصیه‌های مقام معظم رهبری و مسئولان عالی ستاد اربعین در دستور کار است و تلاش کرده‌ایم همه چارچوب‌ها و مسائل مهم رعایت شود. 

تاجیک با اشاره به آماری از اعزام دانشجویان به پیاده‌روی اربعین امسال گفت: اعزام دانشجویان به صورت خودجوش از چند ماه پیش شروع شده و گروه‌های مختلف دانشجویی اعزام خودجوش را آغاز کرده‌اند. پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 7 هزار اعزام کاروانی در این پیاده‌روی باشیم که شامل دانشجویان و تشکل‌های مختلف و بسیج دانشجویی است. 

وی یادآور شد: امسال بیبش از 5500 اعزام انفرادی دانشجویی خواهیم داشت و در این اعزام دانشجویان به صورت انفرادی اعزام‌هایی را خواهند داشت که از طریق سازمان نظام وظیفه، ستاد عتباد و عالیات و ستاد دانشجویی اربعین صورت می‌گیرد. 

مسئول ستاد دانشجویی اربعین کشوری افزود: در کنار این افراد حدود 1100 نفر نیز به عنوان گروه‌های خدمت‌رسانی و رهنمای زائران با عنوان "سفیران اربعین" در این سفر حضور خواهند داشت.

تاجیک افزود: تعداد 9 موکب از طریق ستاد دانشجویی اربعین کشوری در مرزهای چذابه، شلمچه، مهران و در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا برنامه‌ریزی و نقطه‌یابی شده که این موکب‌ها چند منظوره هستند و کارهای فرهنگی و خدمت‌رسانی رایگانی را در این ایام انجام می‌دهند.

وی به اعزام خادمین برای اقدامات خدمات‌رسانی متنوع، برگزاری کنگره شعر اربعین به عنوان دیگر اقدامات این ستاد اشاره کرد و درباره اعزام بانوان به این سفر خاطرنشان کرد: به دلیل محدودیت‌هایی که در اعزام‌ها وجود دارد کمتر از 10 درصد از این افراد را بانوان و خواهران تشکیل می‌دهند.

مسئول ستاد دانشجویی اربعین کشوری درباره بیشترین تعداد افراد از استان‌های مختلف کشور در این سفر گفت: بیشترین اعزام‌ها از استانهای تهران، اصفهان و فارس است و در این سفر برنامه‌های فرهنگی‌ای با حضور وعاظ و مداحان معروف مانند حجت‌الاسلام آقاتهرانی، پناهیان و مداحانی چون مطیعی و حدادیان صورت می‌گیرد. 

تاجیک افزود: پیش‌بینی می‌کنیم امسال 90 درصد از اعزام‌ها از مرز چذابه صورت گیرد و د راین خصوص پیش‌بینی‌های شده است به طوری که 60 کاروان به توزیع محصولات فرهنگی خود در این پیاده‌روی می‌پردازند. 

وی در پایان سخنان خود از معاونت فرهنگی وزارت علوم و اقدامات این معاونت در تشکیل این ستاد قدردانی کرد و گفت: معاونت فرهنگی وزارت علوم برای موضوعات فرهنگی مختلف و معنوی از این دست از  دانشجویان حمایت می‌کنند و در تشکیل این ستاد نیز همراه و حامی دانشجویان بوده‌اند. 

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
پیاده روی اربعین حسینی 12