فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



شرکت 400 دانشجو در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی‌اصغر شعاعی سه‌شنبه شب در سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد گفت: قاریانی که در فاجعه منا به شهادت رسیدند از بهترین بندگان خدا بودند چراکه در احادیث می‌خوانیم بهترین افراد کسانی هستند که قرآن را یاد بگیرند و به دیگران بیاموزند.

وی خاطرنشان کرد: هم این قاریان بزرگوار و هم اعضای گروه تواشیح از سرمایه‌های دینی این ملت بودند اما متاسفانه به دلیل اشتباهات و سهل‌انگاری‌های دولت سعودی در مدیریت حج، جانشان را از دست دادند و ما از وجودشان محروم شدیم.

دبیر ستاد سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور تاکید کرد: محسن حاجی حسنی و حسن دانش هر دو دارنده رتبه اول مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بودند و آینده درخشانی در انتظارشان بود اما افسوس که این فاجعه جان آنها و هزاران حاجی مسلمان دیگر را گرفت.

وی تعداد شرکت‌کنندگان جشنواره را 400 نفر عنوان کرد و افزود: این جشنواره هر سال در موضوعات مختلف ادبی، هنری، علمی، فناوری و... برگزار می‌شود و امسال 400 نفر از دانشجویان سراسر کشور در این رقابت شرکت کردند.

شعاعی با اشاره به حدیث ثقلین اذعان کرد: این حدیث شریف از ما می‌خواهد که هرگز بین قرآن و عترت جدایی نیندازیم به همین دلیل این جشنواره هم دارای بخش قرآنی و هم دارای بخش مربوط به معارف اهل بیت(ع) است تا پیوند این دو عنصر هدایت بشر را به ما گوشزد کرده و در واقع پیام تفکیک‌ناپذیری قرآن و عترت تا قیامت را تاکید کند.

وی گفت: اگر بدون اهل بیت به سراغ قرآن برویم دچار تفسیرهای غلط و برداشت‌های اشتباه می‌شویم و هرگز پیام اصلی قرآن را دریافت نخواهیم کرد. همچنین اگر فقط به معارف اهل بیت بپردازیم و قرآن را رها کنیم خودمان از منبع اصلی اسلام که حتی سخنان اهل بیت برگرفته از آن است محروم کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در ماه محرم توجه به عترت بیشتر می‌شود اما این جشنواره ثابت کرد که حتی در این ماه هم می‌شود فعالیت‌های قرآنی را به طور گسترده‌ای پیگیری کرد چرا که امام حسین(ع) در شب عاشورا از دشمن مهلت خواست تا بتواند به تلاوت قرآن کریم بپردازد و این مطلب که حضرت در حساس‌ترین مواقع نیز به فکر قرآن بودند اهمیت فوق‌العاده این معجزه آسمانی را می‌رساند.

شعاعی از قرائت بیانیه پایانی جشنواره در مراسم اختتامیه خبر داد و اظهار کرد: در مراسم اختتامیه بیانیه پایانی این جشنواره قرائت می‌شود که در آن تمام ارگان‌ها و ستادها متعهد می‌شوند تمام تلاششان را در راستای خدمت به قرآن کریم انجام دهند و از هیچ کوششی فروگذاری نکنند.

وی اضافه کرد: معمولا در جشنواره‌ها فقط به بحث مسابقات می‌پردازند اما در پایان سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور یک دوره آموزشی دو ساعته ویژه مباحث صوت و لحن و تجوید برگزار خواهد شد.

معاون قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه در این جشنواره از بهترین داوران استفاده شده تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های خاص این جشنواره استفاده از بهترین داوران است که همگی از برجستگان قرآنی کشور هستند تا بیشترین دقت در زمینه انتخاب افراد برتر صورت بگیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه سی‌امین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در بهترین مکان یعنی قم حرم اهل بیت و بهترین زمان یعنی ماه محرم و با بهترین موضوع یعنی قرآن و عترت برگزار شده امیدواریم بتوانیم با این کار رضایت حضرت امام زمان(عج) را جلب کنیم.

انتهای پیام/2258/ر40/


ویدیو مرتبط :
تیزر جشنواره قرآن و عترت دانشجویان بسیجی-بهمن ماه93