علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



کیفیت آب جنوب تهران بالا رفت/ آب سد ماملو وارد مدار شد


به گزارش خبرگزاری مهر، محمد پرورش گفت: در چارچوب طرح جامع تامین آب شهر تهران برای افق سال ١٤٠٠، استحصال تصفیه و انتقال آب از سد ماملو به میزان ١٠٠میلیون مترمکعب در سال به منظور کمک به پایداری کمی و کیفی بلندمدت آب آشامیدنی مناطق جنوبی شهر تهران و شهرهای جنوب شرق استان تهران، انجام می‌شود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو افزود: از این حجم، ٧٠ میلیون متر مکعب آب به جنوب شهر تهران مانند مناطق ١٥، ١٦، ١٩، ٢٠ و دیگر مناطق و ٣٠ میلیون متر مکعب به شهرهای جنوب شرق استان تهران از جمله پاکدشت و قرچک تخصیص می‌یابد.

پرورش تاکید کرد: مخزن و تاسیسات جانبی ٧٨ سوهانک، مخزن شماره ٤٣ و تاسیسات جانبی در محدوده آبفای منقطه ٢ و مخزن ١٧ هزار متر مکعبی و تاسیسات جانبی منطقه ٢٢ در وردیج از دیگر طرح‌هایی بود که همزمان با دو طرح تصفیه‌خانه هفتم تهران و آبرسانی سد ماملو در مناطق دیگر تهران به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مخزن ١٥ هزار متر مکعبی و تاسیسات جانبی منطقه ٢٢ تهران، ٣٤ هزار متر مکعب مخزن جنبی تصفیه‌خانه پنجم، اجرای خط لوله ١١٠٠ میلی‌متر آبگیری از تصفیه‌خانه پنجم و احداث شبکه فاضلاب به طول ٣٨٢ کیلومتر، بازسازی شبکه آب به طول١٨١، توسعه شبکه آب به طول ۹۰ کیلومتر، توسعه خط انتقال آب به طول ٥٥ کیلومتر، توسعه خط انتقال فاضلاب به طول ١٦ کیلومتر، حفر و تجهیز ٦٧ حلقه چاه، نصب ٤٧ هزار انشعاب فاضلاب، اصلاح ٤٧ هزار انشعاب فاضلاب، اصلاح ٢٩ هزار انشعاب آب و نصب ١٦ هزار و ٧٠٠ رشته انشعاب آب؛ از دیگر طرح هایی جدید آب به بهره‌برداری رسیده در تهران است.


ویدیو مرتبط :
استارت پروژه ارتقای کیفیت آب شرب مناطق جنوب تهران توسط معاون اول رییس جمهور