رونمایی از لوگوی مشهد 2017 (+عکس)


طراح لوگوی برگزیده مشهد ۲۰۱۷ رضا نبی زاده هنرمند جوان مشهدی ا ست که در اثر خود از نشانه های ایرانی ، اسلامی با رنگ گنبد حرم مطهر رضوی استفاده کرده است .

لوگوی مشهد ۲۰۱۷  با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  رونمایی شد.

به گزارش ایرنا،  علی جنتی در مراسم آیین گشایش نمایشگاه آثار منتخب مسابقه سراسری لوگوی مشهد ۲۰۱۷ در موزه بزرگ خراسان گفت: "مشهد ۲۰۱۷  پایتخت فرهنگ اسلامی” بزرگترین رویداد فرهنگی جهان است که در مشهد انجام می شود .

او لوگوی برگزیده این رویداد فرهنگی بزرگ را اثری ارزنده دانست و افزود: امیدواریم که این اثر هنری در سال ۲۰۱۷ در همه نمادهایی که در مشهد و خراسان رضوی داریم مورد ا ستفاده قرار بگیرد .

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد فرهنگی برای معرفی فرهنگ ایرانی-اسلامی و گسترش روابط دوستانه بین کشورهای مسلمان گفت: برنامه ریزی های این رویداد مهم باید به گونه ای باشد که نظر همه مردم ایران و جهان بویژه میهمانان کشورهای خارجی را به خود جلب کند.

حناچی معاون وزیر راه و شهرسازی هم دراین مراسم با بیان اینکه همه این رویداد مهم حول محور مضجع منور امام رضا(ع) ا ست افزود: به تازگی سندی در دولت پیش بینی و در دستور کار هیئت دولت قرار گرفته تا  مجموعه حرم مطهر رضوی ثبت جهانی شود.

رئیس شورای برنامه ریزی مشهد ۲۰۱۷ نیز در این مراسم گفت :  ۲ هزار اثر از ۷۰۰ هنرمند سراسر کشور به دبیرخانه مسابقه طراحی لوگوی مشهد ۲۰۱۷ ارسال شد که در نهایت ۸ اثر بعنوان آثار برتر منتخب شدند .

رشیدیان افزود : ما امیدواریم که همه نهادهای اجرایی و فرهنگی ا ستان در بخش های خصوصی و دولتی از این لوگو بعنوان نماد ملی در همه نشانه های شهری ، فرهنگی و ورزشی استفاده کنند .

استاندار خراسان رضوی گفت : دولت همه امکانات خودش را برای هرچه باشکوه تر برگزارشدن این رویداد بزرگ فرهنگی در جهان اسلام بسیج کرده است .

تجلیل از ۸ هنرمند طراح و گرافیست لوگوهای برتر و نیزرونمایی از مجموعه آثار وزارت راه و شهرسازی با موضوع مشهد ۲۰۱۷ از دیگر برنامه های این مراسم بود .

طراح  لوگوی برگزیده مشهد ۲۰۱۷ رضا نبی زاده هنرمند جوان مشهدی ا ست که در اثر خود از نشانه های ایرانی ، اسلامی با رنگ گنبد حرم مطهر رضوی استفاده کرده است .

همچنین در حاشیه این مراسم نیز نمایشگاه آثار منتخب مسابقه سراسری لوگوی مشهد ۲۰۱۷ پایتخت فرهنگ اسلامی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش یافت .

این نمایشگاه تا ۲۷ اردیبهشت در سالن مرکزی موزه بزرگ خراسان واقع در بوستان کوهسنگی مشهد صبح و عصر برای دیدن علاقمندان باز است.


ویدیو مرتبط :
رونمایی از لوگوی جدید Google