ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



شناگر سوری، نماینده ورزشکاران پناهجو برای حمل مشعل المپیک شد


به گزارش خبرگزاری تسنیم، «ابراهیم الحسین» شناگر سوری قرار است روز سه‌شنبه هفته جاری به عنوان نماینده ورزشکاران پناهجو در یونان مشعل المپیک را حمل کند.

این شناگر 27 ساله در مرکز پناهجویان «الئوناس» در آتن مشعل را مقابل 1500 پناهجو در اختیار گرفته و حمل خواهد کرد.

وی پس از انتخابش به عنوان یکی از حمل کنندگان مشعل گفت: 20 سال رویای شرکت در المپیک را داشتم و الان اینجا هستم تا مشعل این بازی‌ها را حمل کنم. این یک افتخار بزرگ برای من است.

الحسین که سابقه فعالیت در شنا و جودو را دارد و هم اکنون در بسکتبال با ویلچر نیز حضور دارد، در سال 2012 بخشی از پای راست خود را در یک بمب‌گذاری از دست داد و در حال حاضر از ساق مصنوعی استقاده می‌کند. او دو سال قبل به دلیل درگیری‌هایی که در سوریه وجود داشت، مجبور به ترک کشورش شد.

قرار است برای نخستین بار در تاریخ یک تیم ویژه از ورزشکاران پناهجو در بازی‌های المپیک 2016 ریو شرکت داشته باشند. این گروه که رسماً به عنوان ورزشکاران تیم پناهجویان المپیک نامیده می‌شوند، در مراسم افتتاحیه نیز پرچمی را حمل خواهند کرد. این موضوع در جلسه هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک که ماه گذشته در لوزان برگزار شد، به تایید رسید. قرار است در این تیم بین 5 تا 10 ورزشکار حضور داشته باشند.

بازی‌های المپیک 2016 از روز 5 آگوست (15 مرداد) آغاز شده و دو هفته به طول می‌انجامد.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
حمل مشعل المپیک در فضا