گروه کر ارکستر سمفونیک تهران قطعات انقلابی را به صحنه می‌برد


گروه کر ارکستر سمفونیک تهران قطعات انقلابی را به صحنه می‌بردباشگاه خبرنگاران/ گروه کر ارکستر سمفونیک 29 بهمن به مناسبت دهه فجر قطعات انقلابی را اجرا می‌کند.
رازمیک اوحانیان رهبر گروه کر ارکستر سمفونیک تهران در خصوص اجرا در سی‌ویکمین جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: به سبب حضور کلیه طیف‌های مردمی در جشنواره سعی کرده‌ایم، در باب تمام سلایق برنامه‌ریزی کنیم و در نهایت به سه بخش اجرایمان را تقسیم کردیم.
وی افزود: بخش اول به سبب حضور در ایام دهه فجر، دو قطعه انقلابی انتخاب کردیم، بخش دوم قطعاتی که برگرفته از لهجه‌ها و گویش‌های اقوام ایرانی است و بخش سوم به موسیقی کلاسیک خواهیم پرداخت تا بتوانیم تمام طیف‌ها و سلایق را در اجرایمان راضی کنیم.
وی در رابطه با تغییراتی که در جشنواره سی‌و‌یکم رخ داده است، بیان کرد: مطمئنم که تغییرات به خوبی صورت گرفته؛ زیرا حتما اندیشه‌ای پشت تمام تحولات بوده است. افرادی که در تغییرات این دوره شرکت کرده‌اند، در سال‌های گذشته هم در سیاست‌گذاری‌ها مشارکت داشته و دور از فضای جشنواره نبوده‌اند.
وی ادامه داد: به هر حال ما باید تمام جنبه‌ها و حالت‌های برگزاری را امتحان کنیم تا به بهترین گزینه برسیم.
اوحانیان در خصوص حضور کمرنگ بخش بین‌الملل در جشنواره تصریح کرد: یکی از دلایل این امر بودجه کمی بود که در اختیار جشنواره قرار دادند، البته از این موضوع می‌توان برای تقویت گروه‌های داخلی استفاده کرد و قابلیت‌هایشان را در سطح حضور در مجامع بین‌المللی افزایش داد.
گفتنی است؛ گروه کر ارکستر سمفونیک 29 بهمن ماه در تالار رودکی ساعت 18 به روی صحنه می‌روند.


منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
ارکستر سمفونیک تهران