سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاخ سفید به زودی بخشی از اسناد مربوط به نقش عربستان در یازده سپتامبر را منتشر می‌‌کند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری آسوشیتدپرس روز یکشنبه نوشت که دولت آمریکا احتمالا به زودی دستکم بخشی از اسناد مربوط به نقش احتمالی عربستان سعودی در حمله تروریستی سال 2011 به مرکز تجارت جهانی نیویورک را منتشر می‌کند. 

پانزده سال قبل در روز یازده سپتامبر، اعضای گروه تروریستی القاعده دو هواپیمای مسافربری را ربوده و با آن‌ها برج‌های دو قلوی نیویورک را هدف حمله قرار دادند. آمریکا می‌گوید 15 نفر از 19 عامل آن حادثه عربستانی بودند.

بعد از آن حمله که به مرگ بیش از 3000 نفر منجر شد و بزرگترین حمله تروریستی داخل خاک آمریکا به شمار می‌آید، کمیته منتخب کنگره آمریکا تحقیقی را انجام داد. با وجود گذشت بیش از یک دهه از زمان انتشار نتایج آن گزارش، 28 صفحه از آن به دستور دولت آمریکا محرمانه باقی مانده است.

«باب گراهام» سناتور بازنشته‌ای که ریاست کمیته تحقیق کنگره را بر عهده داشته، می‌گوید این 28 صفحه مربوط به نقش مقامات و اتباع سعودی در کمک به تعدادی از این هواپیماربایان است.

کنگره آمریکا اکنون طرحی را در دست بررسی دارد که انتشار این 28 صفحه و تعقیب قضایی سعودی‌های حامی مهاجمین را خواستار می‌شود. با این حال کاخ سفید با بیان اینکه تعقیب قضایی مقامات سعودی اصل مصونیت دیپلماتیک را زیر سوال برده و واشنگتن را با مشکل مواجه می‌کند، مخالف تصویب این طرح است. 

مخالفت دولت با انتشار این بخش از گزارش کنگره، با خشم خانواده‌های قربانیان یازده سپتامبر مواجه شده است. در مقابل ریاض هم تهدید کرده که اگر طرح کنگره تصویب شود، دارایی‌های خود در آمریکا به مبلغ 750 میلیارد دلار را از این کشور خارج می‌کند.

در حال تکمیل...


ویدیو مرتبط :
چهاردهمین سالگرد یازده سپتامبر در کاخ سفید