سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ باج 15 میلیاردی اروپایی ها از ایران


گزیده‌ای از اخبار مطبوعات/ باج 15 میلیاردی اروپایی ها از ایرانآخرین خبر/ گزیده‌ای از مهمترین رویدادها و اخبار مطبوعات در روز یکشنبه به شرح زیر می باشد.

جوان-این روزنامه در مطلبی باعنوان «باج 15 میلیاردی اروپایی ها از ایران» به نقل از یک منبع مطلع نوشت: چند بانک اروپایی در پیام های غیررسمی به مقام های ایرانی گفته اند حاضرند مبادلات بانکی با ایران را از سر بگیرند به این شرط که ایران نیز جریمه های چند میلیاردی امریکا را جبران کند.

ایران – این روزنامه در یادداشتی در باره تعلل بانک های اروپایی در تعامل با ایران نوشت: امریکا در «فصل انتخاباتی» به سر می‌برد و بانک‌های اروپایی هنوز به رویکرد کلی دولت آینده امریکا نسبت به ایران اطمینان کامل ندارد ایران نیز در سال آینده وارد فصل انتخاباتی خواهد شد و با توجه به مواضع تند و آشکار جناح منتقد دولت نسبت به «برجام»،‌ بانک‌های خارجی این بیم را دارند دولت روحانی، تغییرکند

اعتماد – این روزنامه در خبری با عنوان «اجماع اصلاح‌طلبان درباره ریاست عارف» نوشت: در فاصله دو هفته مانده به تعیین رئیس مجلس دهم اصلاح‌طلبان انسجام خود را برای حمایت از عارف به خوبی حفظ کرده و حالا مشغول نمایش آن هستند. اصلاح‌طلبان می‌خواهند یک پیام روشن به بدنه اجتماعی خود بدهند: اینکه نه اهل بده بستان‌های غیر شفاف هستند و نه اهل عقب‌نشینی از خواست و مطالبات رای‌دهندگان.

شرق- این روزنامه درگفت وگو با تنها زن تاریخ خبرگان با عنوان « نپذیرفتند «رجال» حذف شود » به نقل از منیره گرجی منتشر کرد و بهنقل او نوشت: « در جلسه اول مجلس خبرگان یکی از نمایندگان که اهل شیراز بود، بلند شد و گفت: «این مجلس، مجلس گناه است. یک زن و ٧٠ مرد؟!» من پشت بلندگو رفتم و گفتم که من مطمئن هستم گناه نمی‌‌کنم هرکس فکر می‌‌کند گناه می‌‌کند و مجلس، مجلس گناه است، تشریف ببرد بیرون.. آن شخص رفت.

اعتماد – این روزنامه در مطلبی با عنوان « کار انتخاباتی؛ یک سال پیش از موعود، » به سخنان آیت‌الله موحدی کرمانی پرداخت ونوشت :این جملات نشان داد که مدیران جناح راست از شوک نتایج انتخابات مجلس دهم بیرون نیامده، می‌خواهند پروژه انتخابات ریاست‌جمهوری ٩٦ را کلید بزنند.

آرمان- این روزنامه درمطلبی با عنوان «روایتی از پشت‌پرده لابی‌گری‌ها، » نوشت:محمود صادقی با انتقاد از عهدشکنی برخی از اعضای «لیست امید»، با اشاره به حواشی همایش دو روزه منتخبان جدید در ابتدای هفته گذشته، از تلاش برخی از مسئولان قوه مقننه برای تطمیع نمایندگان مجلس دهم پرده برداشت.

آرمان- این روزنامه در گزارشی باعنوان « قلیان تلفنی هم رسید!» ، نوشت: عرضه قلیان در سفره خانه ها جای خود را به قلیان های تلفنی داده و افراد تنها با یک تماس تلفنی، آن را در منازلشان تحویل می گیرند.

جوان - مطابق با تعرفه‌های سال 95 اگر شما از قصور پزشکان آسیب دیده باشید برای شکایت از پزشک خود باید 160 هزار تومان بپردازید تا شکایت شما پذیرفته شود.

کیهان - علیرضا مهاجر مدیرکل دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی از واردات میلیاردها دلار روغن با وجود توانمندی داخلی خبر داد. وی گفت: در حالی که می‌توان ضمن افزایش عملکرد کمی و کیفی محصول استراتژیکی مانند گندم از طریق کاشت تناوبی دانه‌های روغنی، ضریب خودکفایی روغن در کشور را طی 10 سال آینده به کمتر از 30 درصد رساند.

ایران- این روزنامه در گزارشی با عنوان «کودکان همچنان مشغول کارند!»، نوشت: طبق قانون، اولیای دانش آموزان موظف به فرستادن فرزندان خود به مدرسه هستند درغیر اینصورت، آموزش و پرورش از آنها به مراجع قضایی شکایت خواهد کرد. فعالان حقوق کودک متفق القولند این قانون هیچ گاه اجرا نشده و اصلاً قابل اجرا نیست.

همشهری –این روزنامه با اشاره به عنوان قانون ضدقاچاق پشت درهای بسته دولت، نوشت: با گذشت حدود 3 سال از تصویب قانون تشدید مقابله با قاچاق کالا و ارز در مجلس و ابلاغ این قانون به دولت، هنوز اغلب آیین‌نامه‌های اجرایی این قانون تدوین و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نشده است.

ایران – این روزنامه در مطلبی با عنوان « ماجرای فیش‌های‌ میلیونی در دو دولت» با بیان اینکه ماجرای حقوق مدیران دولتی تنها مختص به دولت یازدهم نیست نوشت: یکی از مدیران دولت دهم ماهانه ۱۳ میلیون تومان حقوق دریافت و عطاریان رئیس صندوق بازنشستگی در دولت قبل حقوق ماهیانه ۲۵ میلیون تومانی یعنی ۵۰ برابر یک بازنشسته معمولی دریافت کرد.

سیاست روز- این روزنامه در تحلیلی، به پیامدی فرضی از رئیس شدن عارف در مجلس دهم را ترسیم کرد و نوشت:ریاست عارف دو پیامد به همراه دارد نخست ، آزاد کردن انرژی دکتر لاریجانی برای جذب و ساماندهی مجدد نیروهای اصولگرا، دیگر آن که با توجه به تجربه حاکمیت ‌اصلاح‌طلبان بر قوه مجریه و مقننه در سال‌های گذشته و تندروی‌های آنان در به چالش کشیدن کلیت نظام جمهوری اسلامی، قفل شدن طبیعی بخش‌های حاکمیتی نظام را به همراه خواهد داشت

همشهری -در حالی که برخی مدیران دولت وام‌های 500 میلیونی می‌گیرند پرداخت وام 10 میلیونی ازدواج برای جوانان با مشکل مواجه است.

شرق- ستاد انتخاباتی سال ٩٢ «حسن روحانی» در شهرستان عسلویه، در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری نسبت به انتصاب فرماندار این شهرستان انتقاد کرد.

صبح نو- حاتمی‌کیا اخیرا دیداری خصوصی با رهبر معظم انقلاب داشته است. شنیده‌ها از آن حکایت دارند که آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار ضمن تمجید از آخرین ساختۀ این کارگردان، جمله‌ای به بدین مضمون عنوان کرده‌اند که «من همه فیلم‌های شما را دوست دارم.»



منبع: آخرین خبر


ویدیو مرتبط :
دزدی میلیاردی از ایران به سبک اروپایی