گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



برگزاری نمایشگاه تطبیقی سوغات زیارتی ایرانی و خارجی


معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور درباره روند اجرایی بسته سوغات زیارتی در مشهد گفت: «مشکل ما در این زمینه نداشتن تولید مناسب نیست، بلکه مشکل ما نداشتن توزیع مناسب است.»

به گزارش «ایسنا» بهمن نامورمطلق اضافه کرد: «روزهای اول که درباره سوغات زیارتی صنایع دستی کشورمان صحبت می کردیم، هیچ کس باور نمی کرد ما بتوانیم جای کشورهای خارجی به خصوص کشوری مثل چین را بگیریم.

در حال حاضر این انگاره شکسته شده و به جایی رسیده ایم که احساس می کنیم این کار شدنی است.» او ادامه داد: «آثاری که برای بسته سوغات زیارتی از سراسر ایران، یک جا جمع شد به همه ثابت کرد که نسبت به آثار خارجی از نظر کیفیت و قیمت مناسب تر است.»

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی خاطرنشان کرد: «اتفاق مبارک دیگری که در این زمینه افتاد این بود که معاونان صنایع دستی استان ها در اولین نمایشگاه بسته سوغات زیارتی، آثاری که در این دوره رقابت پذیر بودند را جمع آوری و برای این کار ارائه دادند.»

نامورمطلق افزود: «اتفاق جالب توجه دیگر این است که ما به فکر برگزاری یک نمایشگاه تطبیقی و ارائه آثار خارجی از جمله چین و ترکیه در کنار آثار ایرانی هستیم؛ آثاری که در بازار سوغات زیارتی عرضه می شوند و از هنرمندان و تاجران دعوت می کنیم که این آثار را با هم مقایسه کنند تا کم کم طی فرآیندی آثار ایرانی را جایگزین آثار خارجی کنیم.» وی ادامه داد: «قرار است این نمایشگاه تا سال آینده برگزار و آثاری شامل سجاده، تسبیح، پوشاک و ... در آن ارائه شود.

امیدواریم با ابتکارات جدید، بخشی از بازار زیارتی سال آینده را بگیریم.» نامور تصریح کرد: «ما مطمئن هستیم که سهم 5 درصدی ما در سال گذشته بسیار بالا می رود. گزارش فروش تعاونی ها در حوزه سنگ های قیمتی و گلدوزی هایی که روی سجاده ها انجام می شود، آمار 200 میلیارد تومانی را نشان می دهد. این موضوع نشان دهنده یک شیب صعودی است.»

این مقام مسوول درباره بسته بندی صنایع دستی که یکی از دغدغه های هنرمندان و تولید کنندگان این عرصه نیز هست، گفت: «به طور حتم ما نمی توانیم در مدت یک سال بسته بندی را عوض کنیم. برنامه های هیجانی مبنی بر اینکه امسال وضعیت بسته بندی درست می شود جز ضربه زدن به صنایع دستی، نتیجه دیگری نخواهد داشت. ما همه این کارها را در فرآیندی انجام می دهیم و امیدواریم به سمت خوبی پیش برویم.» وی افزود: «تفکر من تفکر تغییر یک شبه نیست. من نمی توانم معجزه های دولت گذشته را انجام دهم؛ به همین دلیل معتقدم باید در فرآیندی به سمت تغییر حرکت کنیم.»

گردشگری ایران


ویدیو مرتبط :
استقبال بی سابقه خارجی ها برای برگزاری نمایشگاه