سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کتاب خوان ترين مردم جهان کدامند؟


آخرين خبر/ کتاب بهترين دوست انسان است. سخني که از کودکي در گوشمان کرده اند، گرچه متاسفانه در ايران سرانه مطالعه زياد بالا نيست اما با اين حال زياد هم بد نيست… حال مي خواهيم به کشورهايي اشاره کنيم که آمار و ارقام جالبي در مورد سرانه مطالعه در آنان به چشم مي خورد.

آرژانتين:
طبق آمار و ارقام در آمريکاي جنوبي مردم آرژانتين کتاب خوان ترين مردم جهان هستند. آنها بيشتر شيفته مطالعه کتاب هاي ترجمه شده هستند و يکي از علاقه مندي هاي مردم اين کشور مطالعه زندگي نامه هاي شخصيت هاي مشهور جهان است.

آمار آمريکاي جنوبي نشان مي دهد که مردمان کشور پرو روزنامه خوان ترين مردمان اين قاره هستند و ۷۱ درصد مردم اين کشور نشريات روزانه و هفتگي را مطالعه مي کنند.

ترکيه:
آمار مطالعه در ايران در مقايسه با ترکيه بسيار پايين است . به نوعي که تيراژ کتاب ها در ترکيه تقريبا ۹۷ درصد بالاتر از تيراژ کتاب در ايران است و رقم تيراژ ۵۰ هزار نسخه اي براي يک کتاب رقم متوسط است در حالي که در ايران رقم ۱۵۰۰ نسخه را مي توان رقم متوسط در نظر گرفت اما نکته جالبتر اينکه…
۶۴۰۰ ناشري که در ترکيه فعاليت مي کنند موظف هستند سالانه ۳۵۰۰۰ جلد معادل ۲۲۴ ميليون جلد کتاب چاپ کنند.

ژاپن:
سرانه آمار مطالعه در ژاپن روزي ۹۰ دقيقه است. در ژاپن بعضي کتابها ۴ دوره تجديد چاپ مي شوند. و به رقم ۵ ميليون جلد مي رسند و در اين کشور حداقل درصدي که به نويسنده مي رسد ۲۵ درصد قيمت روي جلد است.

کشورهاي حاشيه خليج فارس:
آنها در بين کشورهاي خاور ميانه کتاب نخوانترين مردم جهان هستند. به طوري که آمار نشان مي دهد هر عربستاني در سال تنها ۶ دقيقه کتاب مي خواند در حالي که اروپايي ها در سال ۱۲۰۰۰ دقيقه کتاب مي خوانند در کشورهاي حاشيه خليج فارس تنها ۲۲ درصد مردم کتاب مي خوانند.

کانادا:
بر اساس آمار منتشر شده از هر ۱۰ کانادايي ۹ نفر در طول سال يک کتاب مي خوانند و يک نفر ديگر هم در طول سال به طور متوسط ۱۷ جلد کتاب مي خواندو مطالعه کتاب و نشريه براي ۸۵ درصد کانادايي ها امري حياتي و واجب است.

هندوستان:
خوشبين ترين آدم ها هم تصور نمي کنند در کشور پرجمعيتي که ۷۴ درصد مردم آن با سواد هستند هر هندي سالانه ۳۲۰ صفحه کتاب بخوانند باورش سخت است اما حقيقت دارد.

انگليس:
انگلسيس ها پس از ژاپن بالاترين سرانه مطالعه در جهان را به خود اختصاص داده اند حتي اگر کتاب نخوانند اما يک فرهنگ شده که کتاب هاي جديد چاپ شده را بخرندو در قفسه هاي کتابخانه خود بگذارند. مردم اين کشور بيشتر به داستان هاي جنايي علاقه دارند.


با کانال تلگرامي آخرين خبر همراه شويد
https://telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
معرفی کتاب «مطلع مهر» در نشست کتاب خوان استان مرکزی