سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



عرضه برنامه‌ای برای درجه‌بندی و رتبه‌بندی انسان‌ها جنجال آفرین شد


عرضه برنامه‌ای برای درجه‌بندی و رتبه‌بندی انسان‌ها جنجال آفرین شدفارس/ عرضه برنامه همراهی موسوم به Peeple برای درجه بندی و رتبه بندی انسان ها در رسانه ها جنجال آفرین شده و برخی از آنها این برنامه را ترسناک توصیف کرده‌اند.
به گزارش واشنگتن پست، تا به حال طیف گسترده ای از برنامه های همراه برای درجه بندی و نمره دهی به رستوران ها، دولت ها، دانشگاه ها، سایت های تجارت الکترونیک عرضه شده بودند، اما تا به حال سابقه نداشته از یک برنامه رایانه‌ای برای تعیین ارزش و اعتبار انسان ها استفاده شود.

قرار است برنامه یاد شده در ماه نوامبر آینده عرضه شود و کاربران با استفاده از آن می‌توانند به هر کسی که می شناسند، از یک تا پنج ستاره را اختصاص دهند و در مورد او نقد و نظر بنویسند.

همچنین اگر کاربری نام کاربر دیگری را در این برنامه وارد کند، نام او به هیچ وجه حذف نخواهد شد، مگر اینکه در این زمینه قوانین کاربری برنامه یاد شده نقض شود و حتی پاک کردن نقدهای بد یا مغرضانه هم ممکن نخواهد بود و این نوع سیاست گذاری ها از هم اکنون جنجال آفرین شده است.

کارشناسان بیم دارند که علنی شدن دیدگاه های خوب و بد افراد در مورد همدیگر از این طریق روابط عاطفی و حرفه ای بسیاری از مردم را دچار مشکل کند. همچنین ممکن است برخی افراد به دلایل مختلف از ابزار یاد شده برای نگارش نقدهای مغرضانه منفی و تخریب چهره دیگران به هر علت سواستفاده کنند.

برخی صاحب نظران هم می گویند ممکن است شرکت طراح برنامه یاد شده داده های جمع آوری شده در مورد هر کاربر را با جزییات فراوان به افراد و شرکت های ثالث فروخته و سودهای کلانی به جیب بزند.

استفاده از این برنامه برای افراد 21 سال به بالا که دارای حساب کاربری در فیس بوک هستند ممکن خواهد بود و کاربران تنها با درج نام واقعی می توانند دیگر کاربران را نقد و بررسی کنند.

همچنین قبل از نوشتن نقد هر کاربر باید نوع رابطه خود با فرد هدف را در یکی از سه بخش شخصی، حرفه ای یا عاشقانه مشخص کند. برای افزودن فردی که قبلا نقدی در مورد وی نوشته نشده هم فرد باید شماره تلفن همراه وی را وارد کند.

در حالی که نقدهای مثبت در مورد فرد بلافاصله ارسال می شوند، نقدهای منفی در صورت وقوع بحث و اختلاف نظر میان کاربران، به مدت 48 ساعت در وضعیتی خصوصی ذخیره می‌شوند. اگر کاربری که در موردش نقد نوشته می شود در سایت و برنامه یاد شده ثبت نام نکرده باشد نمایه وی تنها نقدهای مثبت را نمایش خواهد داد.

کارشناسان معتقدند این نوع برنامه ها بیش از آنکه مهارت ها و روحیات و خلقیات واقعی افراد را نمایش دهند منعکس کننده علاقه یا تعصبات دیگر افراد خواهند بود و همچنین تلاش برای دستکاری و سواستفاده از برنامه یاد شده هم خطری جدی است.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
ماشینی که این روزها جنجال آفرین شد ....