ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان در حرم رضوی همزمان با دهه پایانی صفر


با فرا رسیدن ایام سوگواری و عزاداری دهه آخر ماه صفر، واحد مشاوره دینی حرم مطهر رضوی به عموم زائران بارگاه منور رضوی خدمات مشاوره فردی و گروهی ارائه می‌دهد.

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا- منطقه خراسان، مهدی لسانی، رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی، اظهار کرد: واحد مشاوره دینی حرم مطهر رضوی واقع در سر درب غربی صحن جامع رضوی در دهه پایانی صفر به صورت ویژه به زائران و کاروان‌های زیارتی بارگاه منور رضوی خدمات مشاوره‌ای فردی و گروهی ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه واحد مشاوره دینی حرم مطهر رضوی در تابستان سال جاری به بیش از 3400 زائر و مجاور خدمات مشاوره ارائه داده است، عنوان کرد: این واحد 11 الی 21 آذرماه از ساعت 8 صبح تا 19 شب آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به عموم زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) است.

لسانی خاطرنشان کرد: از سوی این واحد چهار جلسه مشاوره گروهی تدارک دیده شده است که با حضور اساتید برجسته با موضوعات خانوادگی و تربیتی از جمله مهارت‌های تربیت فرزند در سیره نبوی، مهارت‌های زندگی و ... از تاریخ 16 الی 19 آذر ماه برگزار می‌شود.

رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی با بیان اینکه در ایام پایانی ماه صفر، به منظور سرعت بخشی به مشاوره زائران و مجاوران، به صورت حضوری نوبت‌ دهی صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: سعی شده تا در این واحد در نزدیکترین زمان به تمام مراجعان وقت مشاوره داده شود و برای جلوگیری از اتلاف وقت زائران بارگاه منور رضوی، شماره آنها در سیستم ثبت و در زمان فرار رسیدن نوبت برای ارائه مشاوره با آنان تماس گرفته می‌شود.

وی افزود: واحد مشاوره دینی به منظور پاسخگویی صحیح و منطقی به نیازهای دینی، اخلاقی، تربیتی و اجتماعی زائران و مجاوران مبتنی بر آموزه‌های‌ دینی با استفاده از اساتید و کارشناسان متخصص و متعهد به پیشگیری از آسیب‌های روحی و اجتماعی که برخی از زائران و مجاوران با آن رو به رو هستند، می‌پردازد.

رئیس اداره پاسخگویی به سئوالات دینی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: در مرکز مشاوره دینی حرم مطهر رضوی در دو قالب "مشاوره فردی" و "مشاوره گروهی"به افراد در حوزه های مختلف تربیتی، اعتقادی، خانوادگی، ازدواج و ... خدمات مشاوره‌ای ارائه شده است.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
ویژه برنامه عزاداری دهه آخر صفر در حرم مطهر رضوی (12دی 1392)