سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اکتشافات معدنی در استان اردبیل به زودی نهایی می شود


به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش چهارشنبه شب در جلسه بررسی وضعیت اکتشافات معدنی استان اردبیل گفت: فعالیت های سه شرکتی که در پهنه های استان در حال مطالعه هستند، پیشرفت مناسبی داشته و امیدواریم به زودی خبرهای خوشی در این زمینه اعلام شود.
وی افزود: اکتشافات معدنی همراه با پیشرفت فناوری ها رشد کرده و امروزه علاوه بر حفاری های عمودی، روش های جدیدی به کار می رود و دیگر از این نظر با محدودیتی مواجه نیستیم.
استاندار اردبیل بیان کرد: هم اکنون برخی شرکت های دانش بنیان داخلی نیز دستگاه ها و روش های نوینی در زمینه اکتشافات معدنی ارایه کرده اند که مجموعه هایی که در زمینه اکتشافات معدنی در استان اردبیل فعال هستند، می توانند از آنها کمک بگیرند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز عنوان کرد: برخی پهنه های جدید پیدا شده اما برای عملیات اکتشافی در آنها با مشکلاتی روبرو هستیم.
سید حامد عاملی اضافه کرد: برخی نقاط در محدوده های حفاظت شده قرار دارند اما با این حال اگر پس از مطالعات جامع به این نتیجه برسیم که بهره برداری از ذخایر موجود در آنها به نفع استان و کشور است، نسبت به اخذ مجوزهای لازم از هیات دولت اقدام خواهیم کرد.
شرکت های سرمایه گذاری کوثر، میتکو و ایمیدرو که مطالعات اکتشافی در پهنه های معدنی باغرو، ارسباران و قزل اوزن را برعهده دارند، در ادامه جلسه گزارشی از روند فعالیت های صورت گرفته ارایه کردند.
8123/6016

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
افزایش اکتشافات معدنی