سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



در کنفرانس Google I/O 2016 چه خواهیم دید؟


در کنفرانس Google I/O 2016 چه خواهیم دید؟ آی تی ایران/ کنفرانس سالیانه توسعه‌دهندگان شرکت گوگل با عنوان Google I/O در سال جاری میلادی در تاریخ 18 ماه می در سن‌فرانسیسکو برگزار خواهد شد و در وب‌سایت آی‌تی ایران نیز پوشش کاملی از این رویداد خواهیم داشت. با این وجود، نگاهی به آنچه احتمال می‌رود در این رویداد شاهد باشیم، آن‌هم بر اساس اخبار و شایعاتی که تاکنون در رسانه‌ها منتشر شده خالی از لطف نخواهد بود. همان‌طور که می‌دانید گوگل معمولا از کنفرانس I/O به‌منظور رونمایی از نسخه جدید سیستم‌عامل اندروید و البته نمایش محصولاتی که در ادامه راه پیش روی کاربران قرار خواهند گرفت (هم سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری) استفاده می‌کند. با این دید، در ادامه نگاهی کلی خواهیم داشت به مهمترین معرفی‌هایی که احتمالا در این رویداد شاهد خواهیم بود.

اندروید N


در نظر داشته باشید که معمولا بازه زمانی دو ساله میان عرضه به‌روزرسانی‌های ویژه برای سیستم‌عامل اندروید وجود دارد. به‌روزرسانی سال جاری با عنوان اولیه اندروید N و در نهایت با نام یک دسر پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت (حتما به خاطر دارید که اندروید آبنبات چوبی هم زمانی اندروید L نام گرفته بود.). این احتمال وجود دارد که اندروید 7.0 با عنوان Nougat یا Nutella و یا حتی شیرینی‌هایی که نام آن‌ها با حرف N آغاز می‌شود، پیش روی کاربران قرار گیرد. از جمله قابلیت‌های جدید در اندروید N می‌توان به بهبود مدیریت باتری، اضافه شدن تم تیره جدید و تکنولوژی مشابه با آنچه در قالب قابلیت لمس سه‌بعدی پرچمداران اپل پیش روی کاربران قرار گرفته، اشاره کرد.

سیستم‌عامل کروم

وال‌استریت ژورنال در مطلبی مدعی شده بود سیستم‌عامل کروم و اندروید به صورت یکپارچه با یکدیگر درخواهند آمد و تجربه کاری در استفاده از این سیستم‌عامل‌های ویژه دستگاه‌های همراه و لپ‌تاپ‌های گوگل به صورت ادغام شده خواهد بود. پس از این، گوگل نیز عنوان کرد در تلاش برای یافتن راهکاری به‌منظور ارائه بهترین ترکیب از هر دو سیستم‌عامل یادشده است.

Android Wear

گوگل در سال گذشته به‌روزرسانی ویژه‌ای را برای سیستم‌عامل اندروید ور درنظر گرفت تا پشتیبانی بهتر از نمایه‌های لمسی در کنار پشتیبانی از قابلیت‌های ارتباطی وای‌فای برای دستگاه‌های بهره‌مند از این سیستم‌عامل فراهم شود. با این وجود، احتمال رونمایی از بهینه‌سازی‌های جدید مانند کنترل صوتی بهبودیافته و کنترلر‌های لمسی پیشرفته‌تر نیز وجود دارد. در کنار این، رونمایی از دستگاه‌های جدید نیز محتمل است. علاوه بر این، با توجه به اینکه اندروید ور در سال 2015 سازگاری با iOS را تجربه کرد، این احتمال وجود دارد که ویندوزفون گزینه بعدی برای ایجاد قابلیت‌های سازگار باشد.

اندروید اتو

احتمالی می‌رود در خصوص سیستم‌عامل ویژه درون خودرویی شرکت گوگل، شاهد معرفی مدل‌های جدید از خودروهای سازگار با اندروید اتو و البته عرضه نرم‌افزارهای جانبی متنوع‌تر با قابلیت سازگاری با سیستم اطلاعاتی سرگرمی این شرکت باشیم. Waze، شرکتی که جدیدا از سوی گوگل خریداری شده نیز احتمالا با اکوسیستم درون خودرویی گوگل ادغام خواهد شد.

واقعیت مجازی


آن‌طور که از شواهد امر پیداست، شرکت گوگل در حال توسعه هدست واقعیت مجازی جدیدی است که عملکردی مطلوب‌تر در مقایسه با کاردبورد داشته و البته بازهم به استفاده از گوشی هوشمند در آن نیاز خواهد بود. وال‌استریت ژورنال نیز مدعی شده گوگل در حال توسعه دستگاه جدیدی است که "هدست واقعیت مجازی مجتمع" نامیده می‌شود و به گوشی هوشمند، رایانه و یا کنسول بازی نیاز ندارد.

علاوه بر این، شرکت گوگل برنامه کنفرانس I/O خود را در ماه آوریل منتشر کرده که در آن سرفصل‌های متعددی در خصوص واقعیت مجازی مشاهده می‌شود. یکی از این مباحث با عنوان "دیدگاه گوگل در خصوص واقعیت مجازی" مشخص شده و در ادامه با توضیح " آنچه ساخته‌ایم، آنچه فرا گرفته‌ایم و آنچه در پیش روی ما قرار خواهد داشت" تشریح شده است. توضیحات مختصر در خصوص سرفصل‌ رونمایی‌ها حکایت از تلاش گوگل به‌منظور جلوگیری از درز پیش از موعد اطلاعات دارد.

خودروهای بدون راننده

گوگل در این کنفرانس می‌تواند به‌روزرسانی‌هایی را در خصوص برنامه‌های خود برای خودروهای بدون راننده ارائه دهد و حتی اهداف و مقاصد خود در خصوص آنچه در ادامه برای نسخه اولیه خودروی بدون راننده این شرکت شاهد خواهیم بود را تشریح کند. در نظر داشته باشید که گوگل در ماه سپتامبر عنوان کرده بود در حال حاضر قصد ندارد نسخه نهایی و یا ویژه فروش به مشتریان، از خودروهای خود را به بازار عرضه کند.

پروژه آرا


پروژه تولید گوشی‌های هوشمند ماژولار شرکت گوگل که در سال 2013 میلادی از آن رونمایی شده بود همچنان به مرحله نهایی نرسیده است. این در حالی است که صفحه توییتری مرتبط با این پروژه عنوان کرده محصول نهایی در سال 2016 در کشور آمریکا عرضه خواهد شد. با این اوصاف می‌توانیم شاهد انتشار جزئیات بیشتر از این پروژه باشیم.

پروژه تانگو

در نمایشگاه CES سال جاری، شرکت لنوو از برنامه‌های خود برای عرضه یک گوشی هوشمند جدید برپایه پروژه تانگو تا تابستان سال جاری خبر داد. با این اوصاف می‌توانیم خبرهای بیشتری را در این زمینه در کنفرانس I/O شاهد باشیم. این گوشی همراه از قابلیت رهگیری حرکتی و حسگرهای عمقی به‌منظور اضافه کردن محیطی سه‌بعدی به فضای اطراف (نظیر تکنولوژی واقعیت افزوده) استفاده خواهد کرد.

در برنامه منتشر شده گوگل برای این کنفرانس، سرفصل‌هایی نیز در خصوص پروژه تانگو مشاهده می‌شود. این شرکت عنوان کرده لنوو اولین محصول برپایه پروژه تانگو را تا تابستان سال جاری به بازار عرضه خواهد کرد و علاوه بر این، کنفرانسی نیز با عنوان " دستاوردهای جدید در خصوص پروژه تانگو" نیز مشاهده می‌شود. کنفرانسی که به نظر می‌رسد در آن دیدگاه‌های موجود در خصوص این پروژه و اینکه اولین محصول نهایی چه ویژگی‌هایی خواهد داشت تشریح خواهد شد.

پروژه FI

پروژه FI شرکت گوگل در واقع شبکه‌ای بین اپراتوری است که به‌طور خودکار عملیات جابجایی میان اپراتورهای مختلف و البته یافتن شبکه‌های وای‌فای قابل استفاده و باز به‌منظور فراهم کردن بهترین شرایط ارتباطی برای کاربران را در دستور کار قرارداده است. این پروژه تنها برای دستگاه‌های سری نکسوس درنظر گرفته شده اما این احتمال وجود دارد که در Google I/O شاهد بسط این پروژه برای دستگاه های غیر نکسوسی نیز باشیم.

خانه‌های هوشمند

گوگل مطمئنا روتر هوشمند بی‌سیم خود را در این کنفرانس پیش روی همگان قرار خواهد داد. علاوه بر این، از آنجایی که گوگل در سال 2014 شرکت Nest تولیدکننده مطرح ترموستات‌های هوشمند را خریداری کرده و در رویداد پیشین I/O نیز از Google Brillo، سیستم عاملی که به‌طور ویژه برای استفاده برپایه قابلیت‌های اینترنت اشیا طراحی شده را معرفی کرده، این انتظار وجود دارد که تمرکز این شرکت در I/O سال جاری میلادی به اینترنت اشیا نیز معطوف باشد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: آی تی ایران


ویدیو مرتبط :
Google I/O Keynote انیمیشن ابتدائی کنفرانس گوگل