یادواره شهدای نوجوان استان زنجان برگزار شد


نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان تاکید کرد: ملتی که ریشه در تاریخ نداشته باشد استعمارگران بر آن‌ها مسلط خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در مراسم یادواره شهدای نوجوان استان زنجان گفت: برگزاری این یادواره در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ابتکاری شایسته است، زیرا سبب افزایش معنویت خواهد شد. از زمان شهادت برخی شهدا بیش از بیست سال می‌گذرد و بسیاری از همرزمان آن‌ها هم‌اکنون محاسنی سفید دارند و برخی نیز در کسوت جانبازی هستند.

وی افزود: ملت با هویت ملتی است که تاریخ و هویت خود را فراموش نکند. افتخارات ملت در انحصار هیچ گروه و جمعیتی نیست و مربوط به همه ملت است که با وجود گذشت قرن‌ها سبب سربلندی ملت خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ملتی که ریشه در تاریخ نداشته باشد استعمارگران بر آن‌ها مسلط خواهند شد و انقلاب اسلامی ایران در سی و هشت سال گذشته همواره سرشار از ایثار و فداکاری بوده است و نسل اول و دوم انقلاب که با تمام وجود موقعیت و شرایط را درک کرده بودند و با احساس مسئولیت پشت سر معمار کبیر انقلاب حرکت کرده و انقلاب را به پیروزی رساندند و پس از آن نیز در دوران دفاع‌مقدس هشت سال سینه سپر کرده و در مقابل دشمن ایستادند، لذا لازم است این نسل به تبیین این مسائل به نسل سوم و چهارم انقلاب بپردازند.

وی اظهار کرد: هم‌اکنون که در آستانه دهه‌فجر هستیم علاوه تببین شرایط گذشته انقلاب لازم است جایگاه تاریخی و بین‌المللی ایران پیش و پس از انقلاب مقایسه شود هم‌اکنون ایران یک قدرت بین‌المللی و بازیگر اصلی و اثرگذار در عرصه‌های مختلف سیاسی، علمی و تصمیم‌گیری شده است، این در حالی است که همواره در طول تاریخ کهن ایران هنگام هجوم دولت‌های بیگانه بخشی از این خاک جدا شده است، در حالی که در جمهوری اسلامی و هشت سال دفاع‌مقدس در حالی که استکبار جهانی شرق و غرب و ایادی آن‌ها در مقابل ایران بودند حتی یک وجب از خاک کشور جدا نشد و این افتخاری برای جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: رمز این پیروزی را می‌توان رهبری امام خمینی (ره)، ریشه باور اعتقادی در اسلام و همت مردم دانست و همان‌گونه که انقلاب در ایران با سایر کشورها متفاوت بود دفاع مقدس نیز کامل متفاوت بوده و همه اقشار به مبارزه با دشمن متجاوز پرداختند؛ در حالی که در سایر کشورها نیروهای نظامی به مبارزه می‌پردازند.

محمدنقی صالحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان نیز در این مراسم عنوان کرد: اولین یادواره شهدای نوجوان با هدف قدردانی و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس و الگوسازی سیره شهدای نوجوان برگزار شد تا بخشی از ابعاد شصیت آسمانی و کرامات شهدا که میراث جاودانی هستند مرور شود.

وی یادآور شد: فعالیت‌های برگزاری این یادواره از سال پیش آغاز شد و در این راستا مسابقه‌ای با عنوان ستاره‌های بی‌غروب ویژه نوجوانان برگزار شد و از بین ۵۳۷ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره ۴۳ اثر برگزیده شد .

در پایان این مراسم از خانواده شهدای نوجوان و برگزیدگان جشنواره ستاره‌های بی‌غروب تجلیل شد و کتاب‌های شکوفه‌های انار، وقتی هواپیما شدیم و لبخند اشک رونمایی شد.

انتهای پیام


ویدیو مرتبط :
یادواره شهدای بخش شال برگزار شد