سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اخبار حوزه کشورهای اسکاندیناوی؛ هشدارها نسبت به وضعیت پناهندگان


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه سوئدی آفتن بلادت، 18 سازمان خیریه سوئدی با انتشار نامه‌ای نسبت به عواقب و تبعات کاهش کمک‌های خارجی به سازمان‌ها و نهادهای خیریه هشدار دادند.

این نامه در حالی منتشر می‌شود که در بودجه سال 2016 سوئد، دولت قصد دارد کمک‌های خود به نهادها و سازمان‌های خیریه را کاهش دهد. موضوع پناهندگان در سوئد نیز به مانند دیگر کشورهای اروپایی به معضلی جدی تبدیل شده است. امسال کشور سوئد پذیرای ده‌ها هزار پناهنده بوده است.

سوئد بارها از کشورهای اروپایی دیگر خواسته است تا مسئولیت خود را در قبال بحران پناهندگان بپذیرند. این در حالیست که هر روزه تعداد بیشتری پناهنده وارد سوئد و دیگر کشورهای اروپایی می‌شوند و بسیاری از آنها در وضعیت روحی و جسمی سختی به سر می‌برند.

تعداد پناهندگان در نروژ 3 برابر خواهد شد

به گزارش شبکه تلویزیونی ان.آر.کی، وزیر امور خارجه نروژ اعلام کرده است که بر اساس آمار تخمینی موجود در سال 2016 میلادی تعداد 33 هزار پناهنده در نروژ پذیرش خواهند شد. به این ترتیب تعداد پناهندگان در نروژ نسبت به سال 2014 میلادی سه برابر خواهد شد.

"بورگه برنده" در این خصوص تاکید کرده است که دولت 4.2 میلیون کرون نروژ را در بودجه عمومی سال جدید خود صرف رسیدگی به امور پناهندگان خواهد کرد.

نروژ علی رغم عدم عضویت در اتحادیه اروپا و منطقه یورو، از کشورهایی است که پذیرای تعداد زیادی از پناهندگان در کشور خود است. طی ماه‌ها و هفته‌های اخیر موضوع پناهندگان و ورود آنها به کشورهای مختلف اروپایی به بحث و موضوعی چالش برانگیز در این کشورها تبدیل شده است. در این میان برخی کشورهای اروپایی خواستار توقف پذیرش پناهندگان شده‌اند.

اظهارات وزیر نروژی در خصوص پناهندگان جنجال آفرین شد

به گزارش سایت لوکال، سیلویا لیستاگ وزیر کشاورزی و امور غذایی نروژ اعلام کرده است که حضرت مسیح (ع) نیز با عقیده وی مبنی بر اینکه نروژ جایی برای پذیرایی از پناهندگان جنگ زده در سوریه نیست موافق است.

این سیاستمدار نروژی که در دولت ائتلافی به نمایندگی از حزب ضد مهاجرت "پیشرفت" حضور دارد، تاکید کرده است که جای پناهندگان سوری در کمپ‌های پناهندگی در کشورهایی مانند ترکیه، اردن و لبنان است.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که دولت نروژ خود را برای پذیرش تعدادی بیشتر از پناهندگان آماده می‌کند. در چنین شرایطی اظهارات وزیر کشاورزی نروژ مورد انتقاد گروه‌ها و احزاب طرفداران پذیرش پناهندگان قرار گرفته و توهین به متقاضیان پناهندگی و جنگ زدگان بحران روسیه  قلمداد شده است. سیلویا لیستاگ و حزب متبوعش تاکنون نسبت به اظهارات و مواضع خود عذرخواهی نکرده‌اند.

مرزهای نروژ و روسیه بسته نمی‌شود

به گزارش روزنامه داگ بلادت، اخیرا مقامات نروژی و روسی درخصوص اوضاع مرزهای مشترک دو کشور و مسئله ورود پناهندگان بحث و گفتگو کردند. با این حال مقامات نروژی اظهار کرده‌اند در این گفتگوها پیشنهادی مبنی بر بسته شدن مرزهای مشترک روسیه و نروژ به صورت موقت (جهت جلوگیری از ورود پناهندگان ومهاجرین) ارائه نشده است.

چنانچه منابع نروژی اعلام کرده‌اند، در این خصوص صرفا بحث همکاری‌های مشترک و تمهیدات لازم امنیتی میان مسکو و اسلو مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

یکی از اصلی ترین مسیرهای ورود مهاجرین و پناهندگان به کشور نروژ، مرزهای مشترک شمالی روسیه و نروژ است. چنانچه مقامات نروژی اعلام کرده‌اند، در سال 2016 میلادی شاهد افزایش تصاعدی تعداد پناهندگان در این کشور خواهیم بود. در چنین شرایطی مذاکرات مقامات نروژی و روسی بر سر تمدیدات لازم در خصوص ورود پناهندگان از طریق مرزهای مشترک دو کشور ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
سیستم نظارت تصویری در وضعیت مدیریت هشدارها Axxon Soft