فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



مستند "اربعین" تقوایی و "ضام&a


شبکه مستند سیما در ششمین قسمت از مجموعه «گنجینه» مستندهایی از ناصر تقوایی و پرویز کیمیاوی را برای پخش در نظر گرفته است.

شهرخبر: قسمت ششم برنامه گنجینه به پخش گزیده‌ای از فیلم «اربعین» ساخته ناصر تقوایی اختصاص دارد.

تقوایی این مستند را در سال ۱۳۴۹ با محوریت عزاداری در شهرهای جنوبی کشور به ویژه بوشهر ساخته است که برای اولین بار در شیراز به نمایش درآمد.

در مستند «اربعین» تصاویر نابی از یک مراسم اربعین در مسجد دهدشتی‌های بوشهر به تصویر کشیده شده است. فیلم با تصاویری از تدارک مراسم عزاداری امام حسین (ع) آغاز می‌شود و بعد دریا و خورشید همراه با صدای سنج و دمام گویی آغاز واقعه‌ای را خبر می‌دهند.

  بعد از پخش فیلم مستند اربعین؛ فیلم مستند یا ضامن آهو به کارگردانی مسعود کیمیاوی پخش می‌شود.

کیمیاوی در «یا ضامن آهو» آنچنان شیفته زیبایی‌های بصری حرم امام رضا (ع) می‌شود که تصمیم می‌گیرد، دوربین را از فضای معنوی آنجا بیرون نیاورد. تمام لحظات فیلم به نمایاندن رابطه عاشقانه مردم با امام رضا (ع) در داخل حرم، اختصاص یافته است.

«گنجینه» هر هفته چهارشنبه‌ها ساعت ۲۱ با اجرای پریوش نظریه و به تهیه‌کنندگی زهرا کشاورزی در جدول پخش شبکه مستند سیما قرار دارد و قسمت ششم آنچهارشنبه ۲۹ مهر پخش می‌شود.

تکرار این قسمت پنجشنبه ۳۰ مهر ساعت ۱۵ و جمعه ۱ آبان ساعت ۹ صبح از همین شبکه پخش می‌شود.
مستند
222


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟