متخصصین زنان و زایمان حق انجام "سونوگرافی" ندارند


دبیر شورای هماهنگی بیمه‌های استان کرمانشاه انجام سونوگرافی در مطب‌های متخصصین زنان و زایمان را تخلف دانست.

دکتر امید قادری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه متخصصان زنان و زایمان حق انجام سونوگرافی برای بیماران در مطب خود را ندارند، گفت: این متتخصصان تبحر کافی برای انجام این کار را ندارند و باید بیماران را به متخصصین رادیولوژی معرفی کنند.

وی با بیان اینکه انجام سونوگرافی در مطب متخصصین زنان و زایمان تخلف محسوب می‌شود، گفت: انجمن رادیولوژی نیز همپای ما پیگیر این موضوع است و قطعا در صورت مشاهده این مورد در مطب متخصصین زنان و زایمان با آن برخورد می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: انجام سونوگرافی توسط متخصصین زنان و زایمان به دلیل نداشتن تبحر کافی، حتی می‌تواند جان بیماران را به خطر بیندازد.

وی اظهار کرد: رادیولوژیست‌ها چهارسال درس انجام این قبیل امور را در دانشگاه خوانده‌اند و قطعا یک متخصص زنان و زایمان به اندازه آنها تبحر انجام سونوگرافی را ندارد.

قادری افزود: متاسفانه برخی متخصصین زنان و زایمان وجوهی را نیز از بیماران بابت انجام سونوگرافی دریافت می‌کنند که این هم تخلف است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه انجام سونوگرافی در مطب‌های زنان و زایمان از دید بازرسان پنهان نمی‌ماند، گفت: از مردم می‌خواهیم در این زمینه با ما همکاری کرده و حتما موارد تخلف را با شماره 1690 گزارش دهند.


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟