گزارش رسمی درباره ماجرای ورامین به قوه قضاییه ارائه نشده است


... سخنگوی قوه قضاییه گفت: به صورت رسمی گزارشی درباره ماجرای ورامین به قوه قضاییه ارائه نشده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر این که در هفته گذشته در جریان برگزاری نشست های انتخاباتی، آقای موسوی لاری قبل از سخنرانی مورد هجوم قرار گرفتند و یکی از افرادی که این تجمع را تشکیل داده بود گویا نماینده مجلس است، آیا پرونده‌ای در این زمینه تشکیل شده است؟ گفت: در خصوص موضوع قرچک تحقیقات تمام نشده، وزیر کشور نامه‌ای را به استاندار نوشته که هنوز ابعاد این موضوع بررسی نشده است؛ زیرا نماینده و مردم حرف‌هایی می‌زنند و مدعی هستند به همین دلیل هنوز به صورت رسمی به قوه قضاییه گزارشی در این رابطه ارائه نشده است.

معاون اول قوه قضاییه در مورد دستگیری عوامل آتش سوزی جای کارتن‌خواب‌ها در منطقه هروی، ابراز بی‌اطلاعی کرد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر این که طبق گفته معاون حقوقی سازمان تعزیرات مجازات سوخت و دارو افزایش یافته است، این افزایش در چه حدی است گفت: سازمان تعزیرات زیر نظر دولت است نه قوه قضاییه. در لایحه‌ای که در مورد این سازمان به مجلس رفته در پاره‌ای از موارد مجازات‌ها تشدید شده مانند حمل کالای قاچاق.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر این که حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی مدعی شده سعید مرتضوی ماهی 60 میلیون تومان حقوق می‌گرفته و از طرف دیگر بابک زنجانی آزادانه در دادگاه صحبت می‌کند و از جایی حمایت می‌شود، آیا قوه قضاییه به این موضوع رسیده که بابک زنجانی از جایی حمایت می‌شود؟ و سعید مرتضوی رها شده است؟ گفت: از این که فردی که نام بردید چقدر حقوق می‌گرفته نه خبر دارم و نه موظف هستم بدانم مدیران امروز و دیروز چقدر حقوق می‌گیرند. همچنین این که می‌گویید فلانی رها شده ناصحیح است و باید بگویم که وی محاکمه شده و در پرونده‌های دیگر در حال محاکمه است.

وی درباره‌ این که آیا ورود قوه قضاییه به بورسیه‌ها فقط مربوط به شکایت دانشجویان است گفت: قوه قضاییه و دیوان عدالت اجازه ورود به موضوع را نداشتند و اکنون اجازه داده شده که قوه قضاییه فقط در این خصوص وارد شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره‌ این که وزیر کشور اعلام کرده گزارش حادثه شیراز به قوه قضاییه ارجاع شده، گفت: دادگاه در این رابطه تشکیل شد و رسیدگی‌ها انجام شد. پرونده در همان روزهای اول مورد رسیدگی قرار گرفت و مهلتی خواسته شد تا آخرین لوایح خود را ارائه دهند. دادگاه منتظر است تا لوایح را تقدیم کنند.

ادامه دارد ...


ویدیو مرتبط :
ارائه نکردن اطلاعات قوه قضاییه به مجلس نقض حقوقق نیست