سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



روسیه تسلیحات نظامی سنگین به افغانستان نخواهد داد/نتیجه 14 سال حضور آمریکا، مهاجرت 250 هزار جوان افغانستانی


به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، وحید مژده کارشناس مسائل سیاسی افغانستان در نشست مطبوعاتی امروز (چهارشنبه) با خبرنگاران رسانه‌های ایران و افغانستانی به سؤالات آن‌ها در خصوص تحولات اخیر در عرصه سیاست خارجی افغانستان، از جمله مناسبات کابل با پاکستان و روسیه و مذاکرات صلح و... پاسخ داد.

وی افزود: در 14 سال و 3 ماهی که از حمله آمریکایی‌ها به افغانستان می‌گذرد 124 هزار عضو طالبان کشته شده‌اند که بطور میانگین 20 کشته در هر روز بوده است البته به همین تعداد نیز زخمی شده‌اند.

مژده با اشاره به پول‌های هزینه شده آمریکا در افغانستان نیز گفت: بعد از هزینه کرد 1 تریلیون دلاری آمریکا، امروز شاهد هستیم که 250 هزار جوان افغانستان در عرض یکسال از کشور مهاجرت کرده که این مسئله میزان عمق فاجعه را به وضوح نشان می‌دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی افغانستان با اشاره به توافقنامه امنیتی کابل واشنگتن تصریح کرد: پیمان امنیتی تعهد نامه اخلاقی بیش نیست ضمن اینکه از‌‌ همان زمان نیز معلوم بود که آمریکا کمک شایانی در اختیار افغانستان نخواهد گذاشت و اکنون نیز درخواست کمک از روسیه به سرانجامی جز در اختیار گذاشتن سلاح‌های سبک دستاوردی دیگری برای افغانستان نخواهد داشت که در هر 2 حالت، چندان به حال کابل فرقی نخواهد کرد.

متن ذیل مشروح سخنان وحید مژده کارشناس مسائل سیاسی افغانستان در نشست مذکور است.


ویدیو مرتبط :
حضور ارتش آمریکا تا 10 سال دیگر در افغانستان