فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران در یزد آغاز بکار کرد


به گزارش ایرنا ، استاندار یزد در آیین آغاز بکار این جشنواره گفت: در دنیا به موضوع محیط زیست و نگهداری از آن توجه خاصی می شود بگونه ای که محیط زیست به همه افراد جامعه مربوط می شود و افراد برای زیستن به محیط سالم نیاز دارند.
سید محمد میرمحمدی با اشاره به حضور 38 کشور خارجی در این جشنواره، اظهار کرد: حضور این تعداد کشور رقم قابل توجهی است و استقبال همه کشورها از این جشنواره را نشان می دهد.
این مسئول بابیان اینکه برای ایجاد محیط شاداب به سرسبزی نیاز داریم اظهار کرد: اگر ما امروزه شاهد ریزگزدها و مشکلات تنفسی در جامعه هستیم بدلیل فعالیتهای نابجا و نابخرادانه انسانهاست.
وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با محیط زیست نشست ها باید با حضور نمایندگان همه قشرهای جامعه شامل هیات های ورزشی، دانشجویان، فرهنگیان و غیره وجود داشته باشند و این حضور موثر و کارساز خواهد بود.
میرمحمدی ضروری ترین نیاز محیط زیست را گفتمان سازی ارزشهای محیطی و ضرورتهای حفاظت از محیط زیستی بیان کرد و گفت: د فضای اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم در زمینه حفاظت از محیط زیست را در جامعه فراهم کنیم.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد نیز در این آیین گفت: حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است و همه افراد جامعه باید در این امر دخالت داشته باشند.
حسین سادات موسوی خاطرنشان کرد: هرجا که مردم مشارکت داشته باشند موفق تر خواهیم بود.
پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران از 25 تا 30 اردیبهشت در دو نوبت صبح و عصر بصورت رایگان در پردیس سینما تک شهر یزد برگزار می شود.
در این مدت 120 فیلم کوتاه، بلند، داستانی، مستند، انیمیشن اکران خواهد شد.
جشنواره فیلم سبز ایران برای نخستین بار در سال 1377 آغاز بکار کرد اما بدلیل تغییرات سیاسی کشور از سال 1384 متوقف شد و امسال بعد از 10 سال دوباره آغار بکار کرده است.
حدود یک هزار و 900 اثر بصورت فیلم، عکس، گرافیک و هنرهای تجسمی از 38 کشور جهان به این جشنواره ارسال شده که 38 اثر به صورت منتخب به بخش مسابقه راه پیدا کرده است.
هدف از برگزاری این جشنواره ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست با ابزار، بیان هنری و نیز شناسایی آثار ارزشمند در توجه بخشیدن به حفاظت محیط زیست و آگاه سازی مردم و مسئولان به این موضوع اعلام شده است.
8068/2088

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار چگونه آغاز شد؟