سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



مراسم نخستین سالگرد شهید مهدی مطلبی در قم برگزار شد


به گزارش ایرنا، پدر شهید مصطفی احمدی روشن از شهدای هسته ای کشورمان در این مراسم گفت : مقام و موقعیت شهیدان در نزد خداوند متعال بسیار بالاست و باید برای همه قشرهای جامعه اهمیت مقام و منزلت ایثار و شهادت به خوبی تبیین شود.
رحیم احمدی روشن خاطرنشان کرد: مبادا، هرگز به مخیله ما هم خطور کند که کسانی که در راه خداوند کشته شده اند، مرده اند، بلکه باید به این باور برسیم که طبق وعده خداوند متعال، این شهیدان با مجاهدت های خود زنده و جاودان هستند.
وی تصریح کرد : شهادت فقط به تیر خوردن و یا شهید شدن در صحنه جنگ نیست ، بلکه در هر کجای دنیا که انسان ها برای مجاهدت در راه خدا قدم بردارند و شربت شهادت بنوشند، اجر بالایی دارند.
وی بیان داشت: دست شهدا از هیچ نعمتی کوتاه نیست، خداوند متعال دست شهید را باز می گذارد وهر چه از خداوند بخواهند در اختیار آنها قرار دارد.
رئیس مدرسه علمیه معصومیه قم نیز در این مراسم گفت: شهید مهدی مطلبی بسیار اهل تدبیر، زهد، تقوا و شجاعت بود و اگر در جنگ تحمیلی حضور داشت مانند شهید همت ها حماسه می آفرید، ولی ایشان در زمان خودش، درعرصه دیگر راه شهیدان را به خوبی ادامه داد.
حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی افزود: حتی یک بار از شهید مطلبی اهانت و یا توهینی نسبت به مسئولانی که از نظر فکری مخالف ایشان بودند شنیده نشد، ایشان با بصیرت، تقوا و محکم به مسیر خود در راه دفاع از انقلاب ادامه داد.
وی اظهار داشت : خیلی از افراد به خاطر کتاب های شهید مطلبی، او را تهدید می کردند ولی این مجاهد نستوه، ذره ای اهل تساهل و تسامح نبود.
رئیس مدرسه علمیه معصومیه گفت : باید تحت فرمان ولایت حرکت کنیم، برخی ها از امام جلوتر و یا عقب تر بودند و کسانی که نگاه آنها همیشه به امام بوده و پیرو فرمان ایشان بودند، سربلند هستند.
ملکی بیان داشت: برخی، شخصیت و هویت های متزلزلی دارند، وقتی در راس کار قرار بگیرند جسارت لازم را برای برای امور ندارند، امثال مهدی مطلبی اهل دیده بانی و رصد بودند تا به مسئولان ما بگویند شجاع باشید و هراس از کسی نداشته باشید.
در این مراسم پدر شهید احمدی روشن از شهدای هسته ای کشورمان، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان حضور داشتند.
در این مراسم از برخی مولفان نشر آثاری تحت عنوان نفوذ نیز تقدیر و جایزه دیده بان نفوذ نیز به برخی افراد اهدا شد.
حجت الاسلام مهدی مطلبی از مبلغان حوزه علمیه قم بود که یکسال پیش در یک سفر تبلیغی در40 کیلومتری جاده سنندج دچار سانحه شد و دعوت حق را لبیک گفت.
وی چندین دوره آموزشی و نشست های تحلیلی در موضوع هسته ای در حوزه علمیه قم برگزار کرده بود.
دو کتاب «عقب نشینی ممنوع» و '«راز آن چه مرقوم داشته اند»، از وی برجای مانده است.
شبک 7401 / 1175 / 1064

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
یادواره سردار شهید مهدی زین الدین و 6000 شهید استان قم