سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فراخوان مسابقه کتابخوانی «چادرهای سوخته»


  X  

تاریخ خبر : سه‌شنبه 1394.08.26 - 12:11

فراخوان مسابقه کتابخوانی «چادرهای سوخته»

مشرق/ مسابقه سراسری کتابخوانی «چادرهای سوخته» نوشته سیده الهه بهشتی، بین زائران حسینی در کربلای معلا فراخوان شد.
فراخوان مسابقه کتابخوانی از کتاب تصویری «چادرهای سوخته» نوشته سیده الهه بهشتی در میان زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام اعلام شد.
کتاب تصویری چادرهای سوخته که در سال 1393 منتشر و وارد بازار نشر شده است، در حاشیه بازگشایی نمایشگاه ماکت بازسازی شده واقعه عاشورا در بین‌الحرمین به همراه فراخوان مسابقه آن به مبلغ 15 هزار تومان به زائران حسینی و علاقه مندان مطالعه آثار فاخر درباره اهل بیت علیهم السلام، عرضه شد.
از مزیت‌های این اثر که در 21 بخش، وقایع بعد از عاشورا و از لحظه شهادت امام حسین(ع) را به تصویر می‌کشد، استفاده از زبان سوم شخص است تا خواننده قدم به قدم با تاریخ کربلا پیش رود؛ افزون بر این‌که مصور بودن بزرگ‌ترین ویژگی کتاب چادرهای سوخته به شمار می‌رود.
خانم بهشتی نویسنده کتاب چادرهای سوخته در حاشیه رونمایی و معرفی این اثر به خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج گفت: در کتاب چادرهای سوخته از میان مقاتل مختلف و روایت‌های گوناگون مطرح شده از واقعه عاشورا که خواننده را دچار سردرگمی می‌کند یک مقتل برگزیده و به زبان سوم شخص بیان شده است.
وی افزود: داستان این اثر از لحظه شهادت اباعبدالله الحسین(ع) شروع می‌شود و چگونگی حرکت کاروان اسرای کربلا به سمت کوفه، اتفاقات پیش‌رو، حرکت کاروان از کوفه به سمت شام به دستور یزید و اتفاقاتی که سبب رسوا شدن و از بین رفتن سلسله بنی امیه می‌شود و نیز بازگشت کاروان به طرف مدینه را بیان می‌کند.
نویسنده کتاب چادرهای سوخته با بیان این‌که مخاطب این اثر با خواندن آن حوادث کربلا را به صورت حضوری احساس می‌کند، گفت: چاپ نخست این کتاب در سال 93 با تصاویر رنگی منتشر شد که در چاپ جدید نوع نقاشی‌ها متفاوت و به صورت سیاه و سفید منتشر شده است.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مجموعه سؤالات مسابقه کتابخوانی «چادرهای سوخته» که مهلت ارسال پاسخ های آن نیز تا پایان ماه صفر برابر با 22 آذرماه تعیین شده است، می توانند به نشانی اینترنتیwww.mahdiunkaraj.irمراجعه و یا با شماره 34208002-026 واحد فروش و ارسال تماس بگیرند.
فراخوان این مسابقه از سوی، مجتمع و کانون فرهنگی مهدیون کرج با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، اعلام شده است.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
مسابقه فراخوان 7