معرفی برنامه های تلویزیونی پرطرفدار آن ور آبی!


سال هاست تاک شوها یا برنامه های گفتگومحور آخر شبی پای ثابت تولیدات تلویزیونی آن ور آبی شده و طرفداران فراوانی دارد. مجریان یا به قول خارجی ها میزبانان این برنامه ها تلاش می کنند خلاقیت بیشتری در به چالش کشیدن میهمانانشان بروز بدهند و با طراحی موقعیت های عجیب و غریب، بیننده های شبانگاهی خود را خواب زده و میخکوب کنند.
در ادامه نیم نگاهی انداخته ایم به تعدادی از برنامه های تلویزیونی پرطرفدار آن ور آبی که منبع این اقتباس ها یا کپی کاری های نوروزی بوده و جشن تولیدات صدا و سیما را مخاطب پسند کرده است.

زنده با جیمی کیمل!

برنامه های تلویزیونی پر طرفدار ، کمدی با کاپیل
یک برنامه جذاب شبانه که برخلاف اسمش به صورت زنده پخش نمی شود و جان می دهد برای پر کردن اوقات فراغت شبانه خانواده های آمریکایی؛ زنده با جیمی کیمل! مجری مشهور و جذاب شبکه ABC حالا با 13 سال اجرای تاک شوهای شبانه، در میان همتایانش با سابقه ترین است. کیمل فیلمنامه می نویسد، صداپیشگی می کند و هنرپیشه و نوازنده هم هست.

شخصیت پیچیده کیمل باعث شد که چند وقت پیش شرکت امنیتی مک آفی او را در صدر خطرناک ترین چهره های حوزه سایبری قرار دهد. به این معنا که اگر در جستجو با برنامه ای بر اساس نام جیمی کیمل روبرو شوید، یک پنجم احتمال دارد که سیستم شما به ویروس یا برنامه مخرب اینترنتی دچار شود. انگار زیر چهره رنگ پریده این مجری توانمند، مغزی سرشار از افکار جنایتکارانه نهفته باشد!

برنامه کیمل را اکثر بیننده ها به خاطر کنسرت های زنده اش دوست دارند که در فضاهای داخلی یا خارجی اجرا می شود. این برنامه پر از لحظات عجیب و غریب و مهیج است؛ از فحاشی و بگومگو با مت دیمون گرفته تا تراشیدن موی بازیگران مقابل دوربین (این یکی بیش از همه شوخی های کیمل مورد توجه عوامل برنامه دورهمی قرار گرفته است). بینندگان نمایش شبانه کیمل هر شب سلبریتی های محبوب خود را جلوی دوربین می بینند که به چالش کشیده می شوند و در موقعیت های پیچیده قرار می گیرند.


شبانه های جیمی فالون

کمدی با کاپیل ، جیمی فالون
خوره های تاک شوهای آخر شبی تلویزیونی جیمی فالون را با برنامه «تونایت شو» می شناسند؛ کمدین مشهوری که آخر هفته ها در برنامه محبوب شبکه ABC ظاهر می شود و بیننده ها را با بازی های خنده دارش سرگرم می کند. او مهمانان سرشناسش مثل تام کروز و دیوید بکهام را به چالش شستن تخم مرغ پخته با سر دعوت می کند و خودش هم در این نمایش مسخره با آنها همراه می شود.

برخی اجرای رامبد جوان در برنامه خندوانه را با اجرای فالون در تونایت شو مقایسه می کنند و همراهی با تماشاگران، خنده های اغراق شده و شلوغ کاری های مجری خندونه را الگوبرداری از سبک اجرای این کمدین مشهور می دانند.

بسیاری از لحظات جذاب تونایت شوی جیمی فالون ویروسی شده و به شکل «وایرال ویدیو» دست به دست میان کاربران شبکه های مجازی می چرخد. در این برنامه شبانه بازی های جذابی مثل لیپ سینک بتل یا همان لب آهنگ خودمان طراحی شده که آنقدر مورد استقبال قرار گرفته که به برنامه ای مستقل تبدیل شده است. یک یاز جذاب ترین بخش های برنامه فالون بخشی است که او و مهمانانش با گریم های جالب، ادای شخصیت های مشهور و به ویژه سیاستمداران را درمی آورند. فالون اخیرا از دونالد ترامپ و برتی سندرز تقلید کرده و ویدوهایش در فضای مجازی مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار گرفته است. ویدیوی تقلید فالون از ترامپ نزدیک به چهار میلیون بار در یوتیوب مشاهده شده است.


لب آهنگ آن ور آبی

جیمی فالون ، لب آهنگ آن ور آبی

ایده لب خوانی آهنگ های مشهور و پرطرفدار روز توسط هنرپیشه های محبوب آنقدر برای بینندگان برنامه تونایت شو جذاب بوده که دستمایه تولید یک برنامه مستقل توسط شبکه کابلی اسپایک قرار بگیرد. اولین قسمت برنامه «لیپ سینک بتل» لقب پربیننده ترین افتتاحیه تاریخ شبکه اسپایک را به خود اختصاص داد و برنامه بلافاصله برای سه سال پیاپی تمدید شد.

حق پخش این برنامه توسط تعداد زیادی از شبکه های تلویزیونی از جمله شبکه های ماهواره ای ایرانی خریداری شده و طی یک سال به شهرتی جهانی رسیده است. احتمالا این محبوبیت باعث شده که خندوانه ای ها هم تصمیم بگیرند برای فصل جدیدشان از همین ایده همه پسند استفاده کنند و آن را جایگزیکن استندآپ کمدی فصل قبل کنند.


فرندز؛ طنزی برای همه فصول

لب آهنگ آن ور آبی ، برنامه های تلویزیونی
سریال «فرندز» به گواه بسیاری از سریال بین ها یکی از موفق ترین محصولات تصویری کمدی به شمار می رود که بعد از گذشته حدود 12 سال از پخش آخرین فصل سریال، ایده هایش همچنان به روز و جذاب به نظر می رسد. مبنای طنز و خنده در این سریال عمدتا بر پایه موقعیت هایی جذاب و در عین حال ساده و همه فهم و شخصیت هایی چند بعدی و هم دلی برانگیز بنا شده است. شخصیت ها آنچنان خوب طراحی و اجرا شده اند که د فصول میانی و پایانی سریال، بیننده احساس نزدیکی و رفاقت و آشنایی عمیق و مطبوعی با آنها پیدا کرده و همین راحتی و دلپذیری فضا، طنز داستان ها را برای او جذاب تر می کند.

همه این محاسن کنار هم باعث شده که طی سال ها کمدی های زیادی با الگوبرداری از قسمت های مختلف سریال «فرندز» ساخته شود. از جمله نمونه های موفق تقلید از این سریال می توان سریال آمریکایی «آشنایی با مادر» را نام برد. در تولیدات کمدی داخلی هم الگوبرداری های فراوانی از سریال «فرندز» انجام شده است که آخرین نمونه های آن را می توان در مجموعه نوروزی «دورهمی» مشاهده کرد.

شب های کمدی با کاپیل 

برنامه های تلویزیونی ، برنامه های تلویزیونی پر طرفدار
حدود دو ماه پیش بود که پخش یک برنامه کمدی شبانه پرطرفدار هندی بعد از گذشته سه سال، به خاطر بالا گرفتن اختلاف ها میان خالق برنامه و مدیران شبکه پخش کننده، متوقف شد. «شب های کمدی با کاپیل» یکی از پرطرفدارترین برنامه های هندی بود کههم در آن تله تئاترهای خنده دار اجرا می شد، هم به سبک تولیدات هندی رقص و آواز داشت و هم از حضور مهمانان مشهور و قرار دادن آنها در موقعیت های عجیب و غریب بهره می برد.

این برنامه هندی که دست اندرکاران برنامه «دورهمی» به کپی برداری از آن متهم شده اند، در طول دوران پخش خود حاشیه کم نداشته است؛ از دعواهای همیشگی کاپیل شرما مجری محبوب برنامه با مدیران شبکه تلویزیونی «کالرز» گرفته تا به آتش کشیدن شدن دکور متفاوت و فاخر این نمایش شبانه در نتیجه یک حادثه؛ دکوری که شبیه آن را این روزها در برنامه «دورهمی» می توان مشاهده کرد.


ویدیو مرتبط :
معرفی برنامه پرطرفدار افکت گذاری تصاویر - Prisma