سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



بررسی پیام رسان ابرک؛ اپلیکیشنی وطنی که آمده با تلگرام رقابت کند


بررسی پیام رسان ابرک؛ اپلیکیشنی وطنی که آمده با تلگرام رقابت کند

تلگرام، محبوبترین اپلیکیشن پیام رسان در میان کاربران ایرانی این روزها در وضعیت متزلزلی قرار گرفته و روزی نیست که اخبار مسدود شدن یا نشدنش خوراک رسانه ها نباشد. با توجه به وضعیت ناپایدار این پیام رسان محبوب، حتما قبول دارید که عاقلانه ترین کار یافتن گزینه ای دوم برای روز مباداست، و چه چیزی بهتر از آنکه این اپلیکیشن جایگزین ساخته متخصصین داخلی خودمان باشد؟

بیسفون نخستین اقدام جدی توسعه دهندگان ایرانی برای ارائه اپلیکیشن های پیام رسانی بود که به دلایل متعددی همچون رابط کاربری غیر جذاب و امکانات ضعیف، نتوانست آنچنان که باید و شاید در برآورده کردن انتظارات کاربران موفق باشد. اما چنین مسأله ای نباید باعث شود که توسعه دهندگان ایرانی از تلاش خود برای ارائه چنین محصولاتی دست بکشند.

خوشبختانه این اتفاق نیفتاده و خانواده نوپای اپلیکیشن های ارتباطی ایرانی، چند روزی است دارای عضو جدیدی به نام ابرک شده؛ یک شبکه اجتماعی و پیام رسانی که از نظر طراحی و امکانات توانسته بیش از سایر محصولات وطنی خود را به نمونه های مشابه بین المللی اش نزدیک کند. اما آیا ابرک می تواند جایگزین شایسته ای برای پیام رسانی همچون تلگرام باشد؟ در ادامه بررسی خواهیم کرد.

با دیجیاتو همراه باشید. 

ابرک هم یک شبکه اجتماعی است و هم یک اپلیکیشن پیام رسان. بدین معنی که می توانید در تایم لاین عمومی اش پست هایتان را با دیگران به اشتراک گذاشته و در بخش پیام رسانی به چت خصوصی با دوستان و آشنایان به صورت گروهی یا تکی بپردازید؛ چیزی که تجربه ای تقریبا مشابه آن را در اپ LINE داشته ایم.

برای فعالسازی ابرک مثل تمام نمونه های مشابه، باید از طریق شماره تلفن و دریافت کد پیامکی اقدام کنید. اما اگر تمایلی به استفاده از پیام رسان نداشتید می توانید صرفا به صورت مهمان وارد اپ شوید و در تایم لاین عمومی اپ فعالیت کنید.

Abrak 2

رگ خواب کاربر ایرانی در پروسه اپلیکیشن سازی، از آن توسعه دهنده ای است که رابط کاربری خوبی ارائه کرده باشد و باید اعتراف کرد که تیم ابرک به شایستگی از پس این کار برآمده. توسعه دهندگان تیم ابرک الحق زیباترین، مدرن ترین و کم اشکال ترین رابط کاربری را به هموطنان خود ارائه کرده اند و قدم اول برای جلب مخاطب را به درستی برداشته اند.

رنگ بندی جذاب و فونت زیبای ابرک در قالب طراحی متریال، در مجموع ظاهر موقر و کاربرپسندی به اپلیکیشن بخشیده و الگوبرداری صحیح از نمونه هایی همچون تلگرام باعث شده تا بتوانیم آن را یک پیام رسان استاندارد قلمداد کنیم.

بگذارید بررسی امکانات ابرک را از شبکه اجتماعی اش آغاز کنیم؛ جایی که پس از ثبت پروفایل می توانید من باب موضوعات مختلف استتوس بگذارید؛ لایک کنید، نظر بنویسید، موارد جالب را مستقیما به اشتراک گذاشته و دوستان جدید بیابید. تایملاین ابرک یک تایملاین عمومی است، بدین معنی که همگان می توانند پست های شما را در آن ببینند و فعلا گزینه ای برای تعیین حریم شخصی استتوس ها در نظر گرفته نشده.

با توجه به اینکه ابرک به تازگی کار خود را آغاز کرده، احتمالا نبود گزینه حریم شخصی تصمیم توسعه دهنده برای جلب مخاطب بوده. اما سوال اینجاست که در صورت فراگیر شدن و افزایش جمعیت ابرک، آیا تیم ابرک در این رویه تغییری ایجاد می کند یا خیر؟ در هر صورت، فعلا در ابرک می توانید پست هایتان را در دسته بندی هایی همچون طنز، عاشقانه، سرکاری، فلسفی و … به صورت عمومی ارسال کنید.

Abrak 12

یکی از ایرادات وارده به اپ اینجاست که برای ارسال پست در شبکه اجتماعی، ناچارید که یکی از این دسته بندی ها را انتخاب کنید و نمی توانید متنی را بدون موضوع بفرستید. با این وجود لابلای پست های کاربران موارد بسیار جالبی پیدا می شوند که می توانید آنها را در اپلیکیشن های دیگر به اشتراک گذاشته و حتی در قسمت بایگانی ابرک ذخیره کنید؛ قابلیتی منحصر به فرد که در کمتر نمونه مشابه خارجی دیده ایم.

اما به پیام رسان ابرک می رسیم، بخش پرطرفدار اپلیکیشن که امکاناتش دست کمی از تلگرام ندارند. در مکالمات گروهی و خصوصی پیام رسان ابرک می توانید به مخاطبین عکس، موزیک، ویدئو، فایل در انواع فرمت و پیام های صوتی بفرستید. ضمنا برای عاشقان استیکر، سه پکیج بامزه از استیکرهای کارتونی در نظر گرفته شده و احتمالا در آینده نزدیک به تعداد آنها اضافه خواهد شد.

پیام های گروهی در گروه های ابرک را می توان لایک کرد و مثل تلگرام، کلیه محتوای مالتی مدیای هر گفتگو را از یک پنجره دنبال نمود. سرورهای قدرتمند ابرک تا این لحظه به خوبی پاسخگوی نیاز کاربران کم تعدادش بوده اند و پیام های صوتی، تصویری و متنی در مکالمه ها با سرعت مناسبی رد و بدل می شوند.

مخاطبین پیام رسان می توانند هم دوستانتان در شبکه اجتماعی و هم مخاطبین تلفنی باشند، اگر هم دوستی در ابرک نداشتید می توانید اپلیکیشن را به صورت درون برنامه ای و از طریق بلوتوث به دور و بری هایتان ارسال کنید تا دیگر در آن تنها نباشید.

نقاط قوت ابرک به مراتب بیشتر از کمبودها و نقطه ضعف های آنند، اما بد نیست که تیم توسعه دهنده به رفع کاستی ها در بروزرسانی های بعدی اپ توجه داشته باشد. یکی از مهم ترین مشکلات ابرک، اشغال فضای زیاد از رم موبایل شماست. ابرک می تواند چیزی در حدود 100 مگابایت و بیشتر از فضای رم موبایل را به خود اختصاص دهد و این مورد قطعا برای دستگاه های دارای رم پایین مشکل ساز خواهد بود.

مضاف بر این، خلاء نبود اموجی در محیط پیام رسان، نبود امکان تغییر وضعیت ( آنلاین یا مخفی) و امکان Mute کردن مکالمات در ابرک به شدت احساس می شود. با این وجود ابرک هنوز در ابتدای راه است و در صورت استقبال و حمایت کافی، می توانیم از رفع این مشکلات در نسخه های بعدی اطمینان حاصل کنیم.

ابرک نخستین پیام رسان ایرانی است که می توان به توانایی اش در رقابت با تلگرام امید داشت. این اپلیکیشن به رایگان برای موبایل های اندرویدی عرضه شده و تجربه اش را به کلیه کاربران ایرانی توصیه می کنیم.

پیام رسان ابرک پیام رسان ابرک قیمت : رایگان سازنده : ابرک سیستم عامل : اندروید حجم : 5.3 مگابایت

برچسب‌ها:ابرکپیام رسان ابرکپیام رسان ایرانیدانلود اپلیکیشن اندرویدشبکه اجتماعی ایرانیمعرفی اپلیکیشن اندروید

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
بررسی عملکرد نرم افزار های پیام رسان موبایل