سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



در تجربه ترنجی، اکسپریا Z5 پریمیوم توانست 52 دقیقه فیلمبرداری 4K داشته باشد


در تجربه ترنجی، اکسپریا Z5 پریمیوم توانست 52 دقیقه فیلمبرداری 4K داشته باشد

تاکنون تست‌های مختلفی را از اکسپریا زد 5 و زد 5 پریمیوم دنبال کرده‌اید. هر چه باشد، تجربه شخصی ترنجی می‌تواند برای شما مفیدتر واقع شود. اکنون نسخه مشکی از اکسپریا زد 5 پریمیوم در دست ما قرار دارد و به‌زودی نیز بررسی کامل از آن همانند دیگر بررسی‌ها که نشان از یک بررسی کامل است، منتشر خواهد شد اما به‌صورت تصادفی تصمیم گرفتیم تستی ساده بر روی آن داشته باشیم. مدل در اختیار ما 32 گیگابایت بود و رکورد فیلم‌برداری به‌صورت 4K را فعال کردیم.

ترنجی/ تاکنون تست‌های مختلفی را از اکسپریا زد 5 و زد 5 پریمیوم دنبال کرده‌اید. هر چه باشد، تجربه شخصی ترنجی می‌تواند برای شما مفیدتر واقع شود. اکنون نسخه مشکی از اکسپریا زد 5 پریمیوم در دست ما قرار دارد و به‌زودی نیز بررسی کامل از آن همانند دیگر بررسی‌ها که نشان از یک بررسی کامل است، منتشر خواهد شد اما به‌صورت تصادفی تصمیم گرفتیم تستی ساده بر روی آن داشته باشیم. مدل در اختیار ما 32 گیگابایت بود و رکورد فیلم‌برداری به‌صورت 4K را فعال کردیم.

دستگاه خالی خالی است و هیچ فایل اضافه‌ای بر روی آن قرار ندارد. می‌دانستیم که اکسپریا زد 5 پریمیوم می‌تواند رکورددار فیلم‌برداری 4K باشد به همین دلیل به دقایق اول توجه نکردیم. باتری دستگاه 37 درصد بود که وارد اپلیکیشن دوربین شدیم. وای‌فای روشن، نور صفحه‌نمایش تا آخر و باید اشاره‌کنم Adaptive brightness نیز خاموش بود تا نور صفحه‌نمایش بیشتر باشد. رکورد ویدیو شروع شد. دستگاه را به‌صورت ثابت نگه داشتیم و تنها تصویر مشکی بود که می‌توانست ثبت کند. به 15 دقیقه که رسید گرمای دستگاه در قسمت پشت قابل‌لمس بود اما اصلاً اذیت کننده نبوده و همانند دیگر اسمارت فون های بازار عمل کرد. 15 دقیقه تبدیل به 30 دقیقه شد و هنوز این دستگاه در حال رکورد ویدیو بود. صفحه‌نمایش نیز به دلیل فعالیت اصلاً خاموش نشده اما در این دقیقه دستگاه را به سمت بیرون گرفتن و حس کردم که کمی افت فریم وجود دارد و نور صفحه‌نمایش کمتر شده است اما مهم نبود زیرا هنوز باقدرت در حال ادامه رکورد خود بود.

به 45 دقیقه رسیدیم و به نظر من زمانی بود که دستگاه در داغ‌ترین حالت ممکن وجود داشت اما این داغ بودن دستگاه، صفحه‌نمایش را تحت تأثیر به شدت نسل‌های قبلی قرار نداده بود زیرا در نسل‌های قبلی شاهد بودیم صفحه‌نمایش دستگاه نیز بیش‌ازحد داغ می‌شد اما پخش گرما در پشت دستگاه کاملاً رضایت‌بخش بود. به دقیقه 50 رسیدیم که متوجه شدم LED قرمز دستگاه نیز پیغام کمبود شارژ را اعلام می‌کند. تصمیم گرفتم دستگاه را به شارژر متصل کنم اما با خود گفتم اجازه بده نتیجه نهایی باتری نیز معلوم شود. 50 شد 51 و درنهایت 52 که بسیار خوشحال بودم رکورد به یک ساعت نزدیک خواهد شد اما در زمان 52 دقیقه و 24 ثانیه بود که رکورد تمام شد ذخیره گردید. با سرعت دستگاه را در دست گرفته اما داغی خاصی را احساس نکردم. پیغام گرمای بیش‌ازحد نیز نیامده بود پس مشکل از کجا بود؟ دقیقاً درست حدس زده‌اید، حافظه دستگاه پر شد!

پخش ویدیو بسیار راحت بود!

بد نیست باهم مشخصات نرم‌افزاری دستگاه را نیز ببینیم:

اما حجم ویدیو چند گیگابایت بود؟ حجم این ویدیو برابر با 20.2 گیگابایت بوده و جالب‌تر آن که 6 درصد باتری نیز در انتها ماند! این نتیجه برای دستگاه بسیار عالی است و به نظر من سونی در رام کردن این اژدها عمل کرد بسیار خوبی داشته است. اگر حافظه دستگاه بیشتر بود و یا بر روی مموری ذخیره می‌کرد به نظر من با توجه به دمانی آخر دستگاه پتانسیل رکورد نزدیک یک ساعت و نیم نیز وجود داشت چه‌بسا بیشتر!

با اولین دستگاهی روبه‌رو هستیم که هم می‌تواند 4K فیلم‌برداری کند و هم 4K در بخش رسانه پخش کند و این بهینه‌سازی از نظر نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای این دستگاه محشر خواهد بود. شما نیز برای بررسی نهایی هیجان‌زده‌اید؟ پس فقط با ترنجی همراه باشید. نظر شما چیست؟ آیا این عملکرد رقبای خود را به چالش خواهد کشید؟


ویدیو مرتبط :
بررسی سونی اکسپریا z5 پریمیوم؛ اسمارتفون 4k