سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



فامیل قلابی پس از ده‌ها فقره کلاهبرداری دستگیر شد+عکس


به گزارش خبرنگار حوادث فارس در روز 4 آبان امسال پیرزنی 73 ساله با مراجعه به کلانتری 101 تجریش اعلام کرد: مردی حدوداً 40 ساله با طرح ادعای دروغین مبنی بر اینکه از بستگان بنده است، به بهانه تصادف رانندگی و نیاز شدید به پول از حس انسان دوستانه من سوء استفاده کرد و پس از گرفتن کارت عابر بانک بنده اقدام به برداشت تمامی وجوه داخل حساب کرد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "کلاهبرداری" و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شاکی پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در حین تردد در میدان تجریش، مردی میانسال ضمن مراجعه به بنده با سلام و احوالپرسی گرم خودش را از بستگان پدری من معرفی و در ادامه با طرح موضوع تصادف شدید رانندگی و اینکه همسر و فرزندش در داخل ماشین هستند، از حس نوع دوستی، کهولت سنی و نهایتا اشتباه بنده در تشخیص چهره افراد ( بستگان ) سوء استفاده کرد و در ادامه مبلغی را به عنوان قرض جهت تقاضا کرد.

من نیز کارت عابربانک خود را به همراه رمز در اختیار این شخص قرار داده تا جهت رفع مشکل خود پول مورد نیاز خود را برداشت نماید اما پس از مدت کوتاهی و از طریق پیامک بانکی متوجه شدم که مبلغ 16 مکیلیون تومان از حساب بنده برداشت شده است.

با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری از شاکیه، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با مراجعه به محل برداشت پول از حساب شاکیه اطلاع پیدا کردند که متهم با مراجعه به یک طلافروشی اقدام به خرید سکه طلا کرده است؛ لذا تصاویر دوربین های مداربسته طلافروشی مورد بررسی قرار گرفت و شاکیه موفق به شناسایی تصویر متهم شد.

 

همزمان با آغاز تحقیقات پلیسی جهت شناسایی هویت متهم، با طرح شکایت های مشابه تعداد دیگری از زنان سالخورده به پایگاه یکم آگاهی مراجعه و همگی عنوان داشتند که توسط "فامیل دروغین" مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

در رسیدگی به شکایات جدید، با بررسی تراکنش مالی حساب های عابربانک تعدادی از شکات که عابر بانک های خود را در اختیار متهم گذاشته بودند، مشخص شد که در تمامی موارد فرد مشخصی اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است.

با تجزیه و تحلیل زمان و مکان وقوع جرایم ، تصاویر بدست آمده از متهم در اختیار کلیه پایگاه های پلیس آگاهی، کلانتری های تهران بزرگ بویژه کلانتری شمال شهر تهران و در ادامه کسبه محل های وقوع جرم ( محل برداشت پول از طریق دستگاه Pozz ) و اتحادیه طلا و جواهرفروشان ( با توجه به مراجعه متهم به طلافروشی ها جهت خرید سکه ) قرار گرفت.

در ساعت 19 روز 18 آذر یکی از کسبه بازار تجریش ضمن تماس تلفنی با کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام نمود که فردی شبیه متهم تحت تعقیب در محدوده بازار تجریش در حال تردد است؛ بلافاصله چند تیم از کارآگاهان پایگاه به بازار تجریش و به صورت نامحسوس، محدوده بازار تجریش را تحت مراقبت قرار می دهند و نهایتا پس از گذشت نزدیک به یک ساعت سرانجام متهم مورد نظر شناسایی، دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل می شود.

متهم محمدرضا 37 ساله پس از انتقال به پایگاه یکم و شناسایی از سوی شکات پرونده، صراحتاً به دهها فقره کلاهبرداری از پیرزنان از ابتدای سال جاری در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف کرد.

متهم گفت: در زمان مراجعه به شکات، ابتدا به صورت کاملا مؤدبانه خودم را به عنوان یکی از بستگان شکات معرفی و زمانیکه آنها عنوان می کردند که مرا بجا نمی آورند بالاجبار و با دادن برخی نشانی‌های ساختگی نهایتا آنها را قانع می کردم که من از بستگانشان هستم.

سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از شکات پرونده و اعتراف صیح متهم به دهها فقره کلاهبرداری در سطح شهر تهران و به منظور شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم و همچنین مابقی شکات پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است.

لذا از کلیه شکات و مالباختگان که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صـدر ( مسیر شرق به غرب ) – ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه نمایند.

انتهای پیام/

http://fna.ir/F3ZYRA


ویدیو مرتبط :
خبرنگاران قلابی صداوسیما دستگیر شدند