علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



برای ریاکاران در استان فارس متاسفم/حفظ حرمت شهدا اولویت دارد


به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی افشانی شامگاه دوشنبه در نشست خبری اتفاقات اخیر پیرامون درخواست استاندار مبنی بر به تعویق افتادن تشییع پیکر مطهر ۱۰۰ شهید گمنام در فارس تاکید کرد: درخواست من برای شأنیت و جایگاه رفیع شهدا بوده است چرا که معتقدم باید مراسمی درخور شأن این بزرگان برگزار شود.

وی یادآور شد: روز پنجشنبه از برگزاری این مراسم مطلع شدم و به دلیل کمبود وقت برای برنامه ریزی، صبح شنبه نامه ای را به سردار باقرزاده ارسال کردم تا بتوانیم مراسم تشییع را به بعد از انتخابات موکول کنیم و مراسمی درخور شأن و جایگاه آنها برگزار کنیم.

افشانی یادآور شد: پیشنهاد من تنها برای تغییر زمان تشییع پیکر شهدا بوده است و موضوع دیگری مطرح نبوده که متاسفانه برخلاف قانون یک نامه رسمی اداری منتشر شد.

وی تاکید کرد: مدیریت استان باید در جریان این مسائل قرار می گرفت تا بتوانیم برنامه ریزی صحیح داشته باشیم نه اینکه چند روز قبل از اجرای مراسم، استاندار را مطلع کنند.

وی تصریح کرد: آنچه را که در این نامه نوشتم قلبی بوده و تنها برای پاسداشت حرمت خون شهدا اقدام به چنین کاری کردم چرا که افتخار می کنم بخشی از زندگی خود را در کنار شهدا گذرانده ام.

استاندار فارس اظهار داشت: شهدا متعلق به هیچ حزب و جناحی نیستند و هیچ کس حق ندارد شهدا را خاص یک گروه بداند و امروز آرامش ما مدیون خون شهدا است و وظیفه داریم که بهترین و باشکوه ترین مراسم را برای آنها برگزار کنیم.

عده ای بدنبال فرصت بودند

افشانی با بیان اینکه عده ای به دنبال فرصت بودند که مباحث دیگر را مطرح کنند، گفت: فکر می کنم عده ای منتظر بودند تا فرصتی ایجاد شود و یک سری مطالب را عنوان کنند و آنچه را که در ذهن خود داشتند را منتقل نمایند.

استاندار فارس ادامه داد: قرار نیست که من مباحث شخصی را عنوان کنم اما متاسفم برای این دروغ و ریاکاری ای که در برخی از افراد وجود دارد چرا که من اولین پنجشنبه حضور خود در استان فارس را به زیارت قبور شهدا رفتم و تاکنون نیز دیدارهای مختلفی با خانواده های شهدا داشته ام.

استاندار فارس تصریح کرد: امروز از تمام مدیران، فرمانداران و بخشداران می خواهم که با تمام توان در جهت هر چه باشکوه تر برگزار شدن تشییع پیکر شهدا تلاش کنند و مردم نیز به طور حتم این کار را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه صحبت های من در خصوص عدم استقبال مردم از پیکر پاک شهدا مبنی بر اتفاقات روی داده در مردادماه سال جاری بود، افزود: به گفته یکی از همین سایت ها در مردادماه مراسم تشییع پیکری انجام شد که باشکوه نبوده و مورد استفاده قرار نگرفته به همین دلیل درخواست کردم چون این شهدا مربوط به استان فارس نیستند و خانواده های آنها عجله ای برای تشییع پیکر ندارند، این برنامه را به بعد از انتخابات موکول کنیم.

افشانی با اشاره به اینکه اختلافات سیاسی و سلیقه ای نباید در مراسم تشییع شهدا بروز کند، گفت: شهدا متعلق به هیچ قشر و جناحی نیستند و ما نیز اگر حرفی زدیم به دلیل جلوگیری از بروز شبهات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهید بدانید چه کسی در مسیر شهدا قدم بر می دارد صداقت در گفتار را بسنجید و بدانید که شهدا همه چیز خود را دادند و چیزی نخواستند. اگر کسی این گونه رفتار کند بدانید که در مسیر شهدا قدم برداشته است.

استاندار فارس در پاسخ به سئوالی مبنی بر پاسخ سردار باقرزاده در جواب این نامه گفت: از کوزه همان برآید که در اوست. نامه من با کمال احترام به شهدا و خانواده های آنها بوده و اینکه همگی مسئولان مدیون شهدا هستند در این نامه تاکید شده و به طور حتم می توانست جوابهای دیگری مبنی بر تایید و یا عدم تایید به همراه داشته باشد.

افشانی در خصوص بومی نبودن شهدا نیز گفت: تنها به این دلیل این موضوع را مطرح کردم که خانواده این عزیزان در استان فارس نیستند و می توان مراسم را به روزهای آینده موکول کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع ۱۰۰ شهید گمنام در استان فارس صبح چهارشنبه از شهرستان ممسنی آغاز می شود.


ویدیو مرتبط :
تصویب اولویت طرح حفظ دستاوردهای هسته ای در مجلس ایران