سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کاهش ۳۰۰ میلیون دلاری درآمد صادرات برق به دلیل نفت ارزان


کاهش ۳۰۰ میلیون دلاری درآمد صادرات برق به دلیل نفت ارزانتسنیم/ معاون وزیر نیرو گفت: در سال های گذشته در زمان اوج قیمت نفت، ارزش صادرات برق کشور به بیش از یک میلیارد دلار رسید، اما امروز با کاهش بهای نفت ، در صورت انجام صادرات و عملیاتی شدن همه قراردادها دریافت مبلغی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ میلیون دلار پیش بینی می شود.

هوشنگ فلاحتیان در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ هیچ اختلافی بین دو وزارتخانه نفت و نیرو در زمینه صادرات برق و صادرات گاز وجود ندارد.

وی افزود: وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران در راستای مسئولیت و رسالت خود پیگیر دستیابی به سهم ایران در بازار جهانی نفت و گاز پیش از تحریم ها هستند و صادرات برق نیز از سوی وزارت نیرو به عنوان یک راهبرد اقتصاد مقاومتی پیگیری می شود.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه "نباید صادرات برق و گاز در تعارض با هم باشند"، گفت: دو وزارتخانه نفت و نیرو هماهنگی های لازم را برای صادرات برق و صادرات گاز با هم داشته باشند تا در جهت خلاف دستیابی به منافع ملی حرکت نکنند.

وی ادامه داد: امروز شبکه برق ایران به همه کشورهای همسایه که با آنها مرز خاکی داریم، متصل است و علاوه بر آن، اتصال شبکه برق به کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق دریا نیز در دست پیگیری است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی از مبادله قرارداد صادرات برق به کشور عراق در روزهای گذشته خبر داد و بیان داشت: بسته لازم به این منظور آماده شده است و در صورتی که در روزهای آینده توافقی حاصل شود، صادرات به این کشور از سر گرفته می شود.

وی افزود: بدهی کشور عراق به ایران بابت واردات برق مبلغ قابل توجهی است که پیگیر دریافت آن از سازمان های ذیربط هستیم.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه بهای هرکیلووات ساعت برق صادراتی تابعی از قیمت جهانی نفت است، گفت: در سال های گذشته در زمان اوج قیمت نفت، ارزش صادرات برق کشور به بیش از یک میلیارد دلار رسید، اما امروز با کاهش بهای نفت ، در صورت انجام صادرات و عملیاتی شدن همه قراردادها دریافت مبلغی بین 500 تا 700 میلیون دلار پیش بینی می شود.



منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
صادرات ارزان برق